Kesämuistoja, oliko teidän toreillanne viime kesänä muitakin muusikoita kuin soittotaidottomia romanialaisia hauristeja?

Hesassa todella oli, ja nyt kun ovat kaikonneet, tuntuu melkein haikealta ....

valperi-ontheroad.blogspot.c...tajat.html

Avainsanat: katusoittaja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.11.2010 - 11:53

Meidän torilla ei soittotaidottomia romanilaisia hauritseja nähty, eikä sen puoleen muitakaan pelimanneja, ikävä kyllä. Nuo soittotaidottomat hauritsit erehtyivät jatkuasti toripäivästämme ja joutuivat vinguttelemaan epävireisiä kurttujaan sen ainoan kaupan edessä jonka kauppias ei heitä nurkistaan ajanut pois. Muut soittoniekat puolestaan eksyivät matkalla torillemme, tänne kun ei pääse muuta kautta kuin paria päätietä pitkin ja ne päätietkin on vain kahden hyvin tunnetun suurkaupungin välissä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.11.2010 - 12:11

mikä lie heppu rämpytti hanuria parinakin kesänä torin liepeillä.
mutta torilla on torstaisin iltatori ja siellä on nimekkäitä esiintyjiä popedasta tangokuninkaallisiin. en vain ole sinne tungokseen jaksanut tunkea - ei niin hinku ole niitä nähdä.
ja tavaranmyyjät on yhä enemmän niitä pahuksen arabia -myyjiä. kaipaan enemmän kirpputori meininkiä. taidan ens kesänä suunistaa somerjoelle........

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2010 - 12:17

Oli niitä soittotaidottomia rimputtajia ja rämpyttäjiä milloin missäkin. Todella taitavia soittajia oli vähemmän kuin muina kesinä on ollut (yhden näin ja kuulin). Harmin paikka. Olihan niitä taitureita mukava kuunnella "pystykahvien" lomassa. Antoivat päivään piristysruiskeen.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2010 - 14:37

No meillä ei juuri ole toria eikä siis soittajiakaan, mutta joitain kaupustelijoita kulki ovelta ovelle ja duunissa ollessa niitä hätisteltiin pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2010 - 16:07

Täällä on meillä torstaisin toripäivä ja taisivat Keurusseudun Pelimannit soittimineen meitä viihdyttäneen.
ei kuitenkaan joka kerta, vaan jos oli jotain juhlan tynkää, niin silloin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2010 - 16:39

Kyllä meillä oli joskus oikein hyviä soittajia em.kolme viulunsoittaja tyttöä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2010 - 17:51

Kadulla oli ja on vieläkin italialainen mies, joka soittaa kitaraa ja laulaa. On harrastanut tätä jo vuosikausia ja osaa laulaa nykyään suomeksikin. Näin Jyväskylässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2010 - 18:00

Eipä tullut torilla käytyä. Täällä on lopetettu alkuperäinen varsinainen isotori .Sitten rakennettiin pieni puisto nimeltään graniitin aukio. Tämä muka tori täällä. Ehei sellainen toimi torina. Ehei mihin mennään nauramaan. Joten nyt olemme ilman hyvää vanhaa toria.Onhan puistoja jokakaupungissa.
Siihenkin varmaan eu,sta kaupungit ja kunnat saa avustusta kun on vaan torinimenä ,jota rakennetaan. En asiassa muuta nää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2010 - 19:46

Meillä on rantatorin ja pusupuiston soittolavat missä pääsi kuulemaanihan oikeita soittoniekkoja,siellä oli musiikkia niin nuorille kuin varttuneellekkin väelle,se oli kyllä mukavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2010 - 09:22

Joskus oli joskus ei, laidasta laitaan joku osasi soittaa ja toinen taas ei...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2010 - 11:02

Ei niin ainoatakaan hauristia ole näkynyt. Katusoittajia on kaupungissa kyllä, väittävät että ovat Venäjältä, en tiedä tarkemmin. Torilla en ole kovin montaa kertaa edes käynyt kesän aikana joten en osaa sanoa jos siellä joku on soitellut.
Jotkut katusoittajista osaavat soittaa, useimmat vain välttävästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.11.2010 - 21:49

Oli siellä muitakin. Juuri äskettäin kuulin radiosta miten romanialaisperhe oli tienannut Suomessa menneenä kesänä 500 euroa kerjäämällä. Aloittivat kotimaassaan taloremontin tuolla rahalla.
Ei ihme että työttömät sieltä tulevat tänne kerjäämään, työttämyyspäiväraha on 20 euroa kuussa.
Tämä perhe sanoi tulevansa ensi kesänä uudestaan vaikka osa suomalaisista oli ollut heille törkeitä siellä Helsingin toreilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2010 - 19:00

Tällä paikkakunnalla on liian vähän kulttuuripitoisia tapahtumia, joten soittajia eikä kerjäläisiä ollut.