Muisteluita, mitä olet trokannut Tallinnassa kun laivalla pääsit ja mustan pörssin kauppoja teit, ei pelkästään rysäpöksyjä,1980v?

Lisätty: 02.11.2010 - 20:45

Georg Ots oli laiva silloin ja sotilaat pyssyineen valvoivat koko satama aluetta, ja mustan pörssin kauppiaat oli heti kimpussa hotellin edustalla, ja kauniita naisia .

Avainsanat: mustan pörssin kauppaa tallinnassa 1980 luvulla.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.11.2010 - 05:36

Tallinnassa Viru-hotellin baarissa sai pitää miehensä takinhihasta kiinni, tulivat tytöt kuiskuttelemaan hänen korvaansa " sata markka ja minä rakasta sinä koko yö".
Vaan eipä tullut harrastettua trokausreissuja, liian vaivalloista puuhastelua.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.11.2010 - 06:43

enpä muista tallinnasta mitään noukkineeni mukaan. ja oli myöhemmin ku 80-l ku käyny olen. mutta ekoja kertoja silloin oli vielä mustanmäen tori ja siellä oli niitä cd -trokareita. en kyllä langennu kertaakaan.
toisaalta sitten......ruotsinlaivalta tuli tuotua koko lapsuus vähän sitä ja tätä kassissa kun äitee oli siellä töissä ja pisti aina mukaan ku kävi pikku risteilyllä.
oi niitä aikoja!!
niin no - toinhan mää ny syksyllä tallinnasta "vähän enemmän" sätkäpapereita ku olis varmaan saanu, mutta itelleni toin. eikä kukaan kyselly perään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2010 - 08:11

Kyllä olen ihan kiltisti ostellut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2010 - 08:36

Passintarkastus kesti 4 tuntia kuumassa hallissa ja hymyillä ei saanut!
Lenkkitossuilla pidettiin monta päivää haaskoo! Viruhotellissa ei ole tullut käytyä.
Virolaiset olivat sitä mieltä että virolaisnainen voitti keihäänheiton MM:n, Lillak?
Sanoivat että Väiskin lihatiski on bropakandaa, täytyi sanakirjasta katsoa ja mainotahan se on. OK
Eikä tuotu mitään mukana.

Lisätty: 03.11.2010 - 11:13

Ja se huvitti, kun puhuttiin kilpailusta ja he "konkussista"?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2010 - 10:31

Kävin kerran 80-luvulla Tallinnassa. En trokannut mitään, mutta ilmaiseksi annoin parit sukkahousut Viru-hotellin kerrosvahtimestarille (nainen). Ei tullut edes mieleen trokaaminen, niin kurjasti tuntuivat maan asiat olevan. Jotkut suomalaisista käyttäytyivät ikävästi ja ylimielisesti veljeskansaa kohtaan, monta kertaa olisi tehnyt mieli vetää reuhka silmille ja yrittää olla ihan jotain muuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2010 - 10:53

Olen käynyt Tallinnassa vapautumisen jälkeen 2 tai 3 krt, edellinen kerta oli ehkä noin 10 v sitten. Mitään en ole trokannut, en ole yöpynyt siellä koskaan myöskään. Eli kukaan ei ole päässyt edes yrittämään vetää sukkahousuja jalastani.
En miellä myöskään että Viro on joku veljeskansa, se on legendaa kokonaan.
Mitään en ole Virosta ostanut enkä heidän rahaansa vaihtanut - ei tähän mennessä ainakaan.
Piti lähteä käymään Tallinnassa porukan mukana joulukuun alussa mutta se peruuntui vähäisen kiinnostuksen takia eli ei ollut tarpeeksi lähtijöitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2010 - 17:54

Punaiset avokkaat aikanaan myin hotellin respan tytölle, kun hän niitä niin kovasti tahtoi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.11.2010 - 21:38

En rötöstellyt tuolloin enkä trokaile vieläkään.