matematiikkaa rahoista

Soskusta saamme pienen summan rahaa joka kuukausi, isäntä liitosta ja minä kelasta. Nyt olin kuukauden työharjoittelussa josta tienasin 9e/päivä sitä ylläpitokorvausta, jolla hikisesti sain katettua matkakulut (linjuri). Olen kuullut että sossu ei saisi katsoa tätä ylläpitokorvausta, vaan minulla katsoi ja nyt ei kahteen kuukauteen olla saatu sossusta.

Kuinka voisin laskea tämän laskelman niin että tietäisin olevani oikeassa ja voisin valittaa asiasta soskuun.

Avainsanat: sosku pimitti ylläpitokorvaukseni

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.11.2010 - 14:40

teet dokumentin työharjoittelun bussimatkoista, anot sillä erikseen sosiaalitoimistosta korvauksen.
oletettavasti sinulla on tositteet ostamastasi / maksamastasi bussilipusta.

www.kela.fi/in/internet/suom...08104715ML

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.11.2010 - 17:35

Kyllä ne osaa kaihtaa kaikin keinoin suomalaisilta noita pakolliseksi luokiteltuja elämiseen tarkoitettuja rahoja. Toinen antaa toinen ottaa. Mutta jos olisi ulkomaalainen hänellä olisi heti avustaja joka tuntee koko järjestelmän . Haettaisiin kaikki mahdollinen ja mahdoton. Kaikki hoituu niinkuin itsestään .Olisi paljon parempi, kun olisi yksi luukku, mistä haettaisiin apurahaa ja muuta .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2010 - 18:00

Siun täytyy tehdä hänelle selväksi että tuo on matkakulu ja siitä mitä siellä itse syöt.
Voithan tehdän valituksen Sosiaalivirastosi johtajalle kirjallisena tästä virkailijasta!

tässä voit tehdä testin sosiaaliviraston sivulta toimeentulotuesta
digiumenterprise.com/answer/..._NOT_SHARE

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2010 - 19:42

Etsi käsiisi sen ihmisen esimies, joka noin älyvapaan päätöksen on tehnyt ja vaadi tätä tekemään asialle jotain. Vaikuttaa vaan sossun virkailijan mielivallalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2010 - 20:20

Valitusoikeushan Sinulla on. Pitää olla kuitit vain, millä osoitat todenperäisyyden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2010 - 21:02

pamauta kuitit pöytään ja kuponki koulusta että olet ollut ja kaikki mahdollinnen.
kyllä se siitä kun jaksaa "tapella" asiasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.11.2010 - 23:13

Joskus olen joutunut kääntymään sossun puoleen tilapöisessä avuntarpeessa. Tulos oli se että varakkaammat ja juopot saivat kaiken mahdollisen avun, ei ne jotka sitä todella olisivat tarvinneet. Olin n, 20 vuotta sitten yh ja olin juuri muuttanut paikkakunnalle eikä uuden työpaikkani tili ollut lähelläkäänen. Minulle sanottiin etteivät nämä rahasi riitä mutta yritä pärjätä.
Tiesin sossun maksaneen taksikuskin laskut joita tämä esitti kuskattuaan ojaan sammuneen ihnmisen kotia. Minulla ei ole hyvää sanottavaa sen talon touhuista,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2010 - 19:05

Hävytöntä toimintaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2010 - 20:06

ärsyttää tuommoset...

  Ilmoita asiaton vastaus
abc
Vastattu: 23.01.2011 - 19:15

Tietysti yksi vaihtoehto olisi lukea yhteiskuntaopin oppikirjoja, mistä oppisi, että liitosta saadaan ansiosidonnaista, Kelasta työmarkkinatukea ja sossusta toimeentulotukea. Sieltä voisi myös löytää tietoa tukien määräytymisperusteista.