Mitä olet asiasta mieltä.Kuntien rahat ei riitä laste terveystarkastuksiin.

Vuoden alussa astuu voimaan asetus.Neuvolat ja koulut tekemääm perusteellisempia terveystarkastuksia lapsille.Mihin rahat heti katoaa?Ihmettelen, nuoret tärkeä ryhmä hoitaa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.11.2010 - 18:46

Jos lasten ja nuorten terveystarkastuksista ja hammaslääkärikäynneistä säästetään, niin säästetään täysin väärästä paikasta. Aikanaan juuri tällaiset säästöt tulevat kunnille todella kalliiksi, kun kehityshäiriöt ja sairauksien uhat tai alut jäävät huomaamatta. Sitten hoidetaan sairautta isolla rahalla kun ei aikanaan hoidettu terveyttä.
Toisaalla taas kunnan päättäjät tekevät "opintomatkoja" ulkomaille, järjestävät kalliita edustustilaisuuksia vieraille, pitävät hulppeita uudenvuoden ilotulituksia jne.

Kysyjän kommentti

Kaunis kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.11.2010 - 17:54

Ministereiden ja kansanedustajien palkkoihin mennyt USKO VAAN!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2010 - 19:14

Sieltä ne leikkaavat palveluja mistä hiukankin pystyvät. Nauttivat sitten leikatut varat miten milloinkin mieleen juolahtaa. Arvaamattomia ovat niiden kohdalla, ketkä vähiten pystyvät itse puolustautumaan.
Lasten ja nuorten perusterveydenhuoltoon sijoitetut varat tuovat moninkertaisen hyödyn. Kunhan tuon asian saisi päättäjätkin vielä ymmärtämään. Taitaa mennä sekin ajatus täyttymättömien toiveiden tynnyriin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2010 - 20:23

täyttymättömien toiveiden tynnyreihin on aikoinaan ajettu nyt suurien ikäluokkien eläkevarannotkin.
Nyt ihmetellään kädet puuskassa, mistä pihistetään taas. No lapset ja vanhukset ovat hyvä kohde.
Pianhan sitä linnojen saleissa taas juhlitaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2010 - 00:51

Nyt säästötalkoot ovat suunnattu aivan väärään kategoriaan, säästöä voisi kerätä sieltä edustajien palkkapussista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.11.2010 - 23:05

Vaihtaisin kunnanjohtajaa,