Millä ohjeella teet mehevän pannukakun?

Avainsanat: pannukakku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.11.2010 - 15:05

Näin minä teen:

3-4 kananmunaa
6 dl maitoa
3 dl vehnäjauhoja
1 rkl sokeria
1 tl suolaa
50 g ruokaöljyä tai esim. sulatettua voita

Vatkaa munat, maito, jauhot, sokeri, suola ja viimeiseksi ruokaöljy (tai sulatettu voi).
Anna taikinan turvota n. 15-30 min. Kaada taikina uunipannulle leivinpaperin päälle.
Kypsennä 225 asteessa uunin alaosassa n. 20-30 min, kunnes pannari on pinnalta ruskea ja sisältä kypsää.

Pidän tuosta öljyjutusta, kun en aina viitsi voita sulatella.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.11.2010 - 13:17

Pannukakku.

8dl maitoo-4dl vehnäjauhoja-2 munaa-2tl vaniljasokeria-2tl leivinjauhetta-100g sulaa voita.-1tl suolaa.

Paista keskitaso 250

Lisätty: 02.11.2010 - 13:23

unohdin laittaa ohjeeseen , sokeria 2dl.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2010 - 13:37

MUMMAN KROPSU
4 dl vehnäjauhoja
1½ dl hienoa sokeria
1 tl suolaa
2 kananmunaa
8 dl maitoa
100 gr voita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2010 - 14:56

Hyvää pannaria, omasta mielestä parasta tuulee jos nesteenä käyttää juustomaitoa, jolloin munia voi laittaan vain yhden ja jauhoja hieman vähemmän, kuin normireseptissä.
kermaa vaahtoa ja vadelma hilloa kyyti pojaksi.

Ennen kaupungissa saatoi ostaa juustomaitoa muovipullossa pakastealtaasta, mutten en ole tutkinut tilannetta viime aikoina tilannetta isoista marketeista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2010 - 18:28

Maailman paras pannukakku:
4 dl vehnäjauhoja
1 ½ dl sokeria
1 tl leivinjauhetta
1 tl suolaa
1 tl vaniljasokeria
8 dl maitoa
2 kananmunaa
100 g sulatettua margariinia
Sekoita kuivat aineet. Lisää maito, munat sekä sulatettu, jäähtynyt margariini.
Kaada taikina leivinpaperille uunipellille ja paista 200-225 asteessa n. ½ tuntia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2010 - 20:27

Kiva on pannariohjeita, minä kun teen pannaria niin haluaisin sen sellaisen kuohuvan, mutta kun paistan se litistyy matalaksi ruskeaksi leiviskäksi.
Esitetyissä ohjeissa on kyllä samanlaisia aineita mitä olen käyttänyt, mutta en saa onnistumaan sitä.
ei ole siinä lajissa pannaripeukalo kohdallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2010 - 06:49

teeppä mannapannaria. eli normaalisti keität mannapuuron. kun se on vähän jäähtynyt, lisäät siihen n. 4munaa ( 1L puuroon siis ), sitten laitan vaniliinisokerii mututuntumalla, vehnäjauhoja samaten. kun on sellaista sopivaa löröttää pannulle niin paistat reilu 200 astetta kunnes on mukavan ruskea.
toisaalta voit ottaa taikinasta ruokalusikalla pannulle kakkusia - ihan yhtä hyviä. ja niitä kakkuja ei tarvii paistaa ku sen verran ekalta puolelta että tulee hiukka väriä ja pysyy kasassa ku käännät. sitten väri toiselle puolelle.
luulen että vaniliinisokeri tekee tosta mun suosikin - se kun on makuasia ja sen mukaan laittaa.
eiku kokeileen erilaisia versioita - ja kehitä vaikka oma yhdistelmä näistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2010 - 11:01

Pannukakun teen kyllä ihan ilman reseptiä eli perusaineet ovat yksinkertaiset. Yhdessä ruoka-alan lehdessä oli ohjeessa rahkaa, taidan joskus tehdä sen ohjeen mukaan. Maku-lehdessä oli se ohje. Harvoin tulee pannukakkua tehtyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.11.2010 - 22:55

Sellaisella mihin tulee leivinjauhoja. Ja makeuttajaksi ehdottomasi vaniljasokeria.