Voisiko saada ehdotuksia, minulle tulee ruokavieraita, ja pitkän kaavan mukaan syödään, mutta mitä ?

Jälkiruoka on selvillä jo, mutta alkuruoka ja pääruoka on hakusessa. Aikaisemmin olen parsa ja vihannessosekeittoa tarjonnut ja pääruuaksi naudanliha kääryleitä sisällä Aurajuustoa, ja wienerleikettä, mutta mitä tällä kertaa ?

Lisätty: 02.11.2010 - 10:03

Miten sitä munakastiketta valmistetaan kissaäiti, kalaa voisin tehdä.

Avainsanat: tarjottava ruoka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.11.2010 - 09:59

Alkukeittona ehdotan purjo perunasosekeittoa ja pääruokana ehdotan kalarullia kahdesta kalasta,kalat ovat lohi tai kuha jonka sisään laitan ahvenfileen,ovat hyvää syötävää.Kastikkeena kalaliemestä tehty munakastike ja sitten vielä salaatti sinun tapaan.Kerro sitten mitä laitat.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.11.2010 - 09:51

koitappa kelpaako sinun vieraillesi sama menu kuin naapurin nuorelle parille :

"Ruokalista piti sisällään rapukeittoa, riimiporonpaistia, savusiikaa, sekä jälkiruuaksi omenaterriiniä, pistaasipähkinäkakkua ja karamellijäätelöä.

Kruununprinsessapari viihtyi illallisilla puoleenyöhön saakka, minkä jälkeen he vetäytyivät sviittiinsä Hotelli Haveniin Helsingin keskustassa."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2010 - 10:04

riimihärkää ja maa-artisokkamoussea
lohimedaljongit pariisinperunat ja hunaja-ranskankerma-sinappikastike, vihreä salaatti
marjasorbetti
kahvi ja petit fours

läpi aterian kivennäisvesi tai huber
lohelle voisi valkkarin valita ja kaffeen kanssa konjakkia

Lisätty: 02.11.2010 - 10:06

KASTIKE:
1 dl tuoretta tilliä
1 dl ruohosipulia
2 rkl kapriksia
1/4 tl pippurisekoitusta
2 tl sinappia
400 g kevytranskankermaa
1 tl juoksevaa hunajaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2010 - 10:08

Hellapoliisilla on jokaiselle jotain, ihan kivoja käyttökelpoista niin arkeen kuin juhlaan...

www.hellapoliisi.fi/reseptit.php

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2010 - 10:49

Sienikeitto suppilovahveroista alkuruuaksi ja sitten kunnon sisäfilepihvit pippurikastikeella lisukkeineen.

Tuohon kissaäidin munakastikkeeseen palaan.

Kuullota sipulit.
Lisää kalaliemi.
Laita joukkoon munaleikkurilla paloitellut ketetyt munat ja kermaa.
Itse suurustan tarpeen mukaan Maizenalla (jauhokin käy).
Sitten silputtua tilliä (itse käytän runsaasti).
Mausteeksi vain suolaa ja ripaus valkopippuria.

Helppo ja nopea tehdä, maukas on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2010 - 12:55

tarjoo näin syksyn kunniaksi vaikka jotain riistaeläintä. hauduta kunnon hirvipata tms.
perunat keitettynä tai paistettuna ja haudutettuna mausteissa. täytetyt tomaatit on hyvät - vaikka sienillä ja homejuustolla tms. sitten kasviksia pitää olla. krapsakat sellaiset.
tee itse rieskaleipäset vaikka muussin jämistä.
viimeiset kiisselisopat kesän marjoista on aina bueno.
onnea kokkaukseen ;)
ihan tuli nälkä.........

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2010 - 18:41

Tarjoa alkuruuaksi tattikeittoa itse leipomasi vaalean leivän kera.
Pääruaaksi joko valkosipuli- tai kermaperunpoita ja hirvenpaistia.
Lisukkeeksi puolukkaa ja raikasta salaattia. Myös uunijuurekset sopivat hyvin.
Ruokajuomana alkuruuan kanssa hyvää roseviiniä, pääruuan kanssa täyteläistä punaviiniä. Tai jos et käytä alkoholijuomia niin kotkaljaa ja vettä.
Ja se jälkkärihän sulla olikin jo mietittynä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.11.2010 - 22:49

Vesi herahti kielelle näin yösydännä noiden edellisten ehdotusten takia. Ei minun ohjeeni taida enää keretä joten sanonkin näin leikillisesti. Pitkää piimää ja spagetttia jauhelihakastikkeella. =D