Kiinnostaako Vickanin ja Danielin vierailu?

Olisiko tämä ruotsinkielen heikon aseman pr-matka. Kansalaiset ja toimittajat ovat ainakin saaneet sekaisin. Olen pakkoruotsin poistamisen kannalla, mutta kuninkalliselle symppisparille kyllä hurraan.

Lisätty: 02.11.2010 - 15:43

Kävin katsomasssa pariskuntaa muutaman muun helsinkiläisen kanssa tänään Kauppatorilla. Hyvä tunnelma.

Avainsanat: daniel & pakkoruotsi vickan

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.11.2010 - 09:28

Se mikä tässä nuoressa parissa on ihailtavaa ja opiksi otettavaa on innostus ja utelijaisuus,
jolla he vierailuun suhtautuvat. Tuntuvat olevan innoissan tutuessan uusiin asioihin.
Tälläisella asenteella saa irti elämästä eniten. Elämä tuntuu mielenkiintoiselta ja seikkailulta!
Heidän käytöksestäään on poissa ylimielinen kaiken yläpulella oleva kyllästynyt asenne.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.11.2010 - 08:36

Olen kyllä kiinnostunut heistä, viehättävä ja edustava pari, vaihteeksi tällaistakin saa nähdä meillä. Pakkoruotsin ja suomalaisten huonon "kielipään " kanssa asialla ei ole mitään tekemistä, Naapurithan vierailevat toistensa luona ihan luonnollisesti. On helppo tulla tasavaltaan ja harjoitella tulevia tehtäviä varten. Suomenruotsi ja ruotsi ovat kaksi eri asiaa, siitä on kirjoitettu viime päivinä myös HS:n yleisön osastollakin. Toki jos Suomessa alettaisiin opettaa rikssvenskaa, ei saada päteviä opettajia tarpeeksi, ei ainakaan syrjäseuduille. Mikään kielitaito ei ole pahasta, sen olen itse havainnut kokemuksen kautta.
Ihmetteleekö joku muuten jos Venäjän pressa tai pääministeri tulee Suomeen... sitä miksi tulee?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2010 - 08:38

Sen mitä uutisissa kertovat ja näyttävät.Ei tarvetta kuitenkaan livenä nähdä.Totta, että ovat symppispari:-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2010 - 08:45

katselen heitä mitä telkussa näytetään, ovat niin rakastuneita ja kauniita ihmisiä, minua viehättää kaikki kuninkaalliset henkilöt. Täällä rannikolla se ruotsin kielen taitaminen on välttämätöntä, kaikki on 2 kielellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2010 - 08:47

Voi" kyllä, kyllä" kyllä" Kyllä, kyllä kyllä" sanat jotka Viktoria lausui Danielille, Danielin kosiessa häntä.
Kaikki , joissa sanat Viktoria ja Daniel vilahtaa, kiinnostaa vanhaakin romantikkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2010 - 09:20

Kuninkaalliset kiinnostavat minua ja varsinkin nämä kyyhkyläiset,pakko ruotsiin en ota kantaa.Minusta kielien osaaminen on vain positiivinen asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2010 - 09:29

Uutisista katselin. Ei sen kummempaa seurailua. Tyylikästä ja kaunista nuorta onnea. PR-arvo on huipussaan ruotsalaisilla. Kaikkea hyvää toivottelen heille jatkossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2010 - 10:01

Tuo mitä uutisista katselin, ei sen enempää kuin ei heidän häänsäkään kiinnostanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2010 - 18:37

Kauniita ihmisiä vaan ihan kauhea metakka yhden naapurimaahan suuntautuvan vierailun takia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2010 - 00:46

Aihe kiinnostaa kovasti, ovat hyvin kaunis pari. Olisin uteliaisuuttanut käynyt vilkaisemassa heitä jos vain olisi ollut siihen tilaisuus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.11.2010 - 22:46

Ei oikeastaan kiinnostanut. Näyttävä pari ja prinessasta olen aina tykännyt.