Kuka keksi kahvinkeittimen?

Avainsanat: kahvinkeitin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.11.2010 - 21:36

Wiki sanoo:
"Ensimmäisen kahvinkeittimen toi markkinoille Siemens AG vuonna 1914."
www.siemens.com/answers/fi/fi/
Ehkä kukaan ei sitä "keksinyt", vaan kuten usein se oli "kehitystyön tulos".

Muuten - samana vuonna tapahtui:
9. heinäkuuta – Turussa mitattiin Suomen siihen mennessä korkein lämpötila 35,9°C. Ennätys rikottiin vasta 29. heinäkuuta 2010.
28. heinäkuuta – Ensimmäinen maailmansota alkoi: Itävalta-Unkari julisti sodan Serbialle heinäkuun 23. päivän ultimaatumin umpeenmenon jälkeen.
31. heinäkuuta – Suomi julistettiin sotatilaan.
15. elokuuta – Panaman kanava avattiin liikenteelle.
Syntyi: 31. tammikuuta – Johannes Virolainen, suomalainen poliitikko ja pääministeri (k. 2000)
Kirjoja: Pankkiherroja. Kuvaus nykyaikaisesta suomalaisesta liike-elämästä – Eino Leino
fi.wikipedia.org/wiki/1914

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.11.2010 - 06:58

Ensimmäisen kahvinkeittimen toi markkinoille Siemens AG vuonna 1914

fi.wikipedia.org/wiki/Kahvinkeitin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2010 - 08:09

Kahvin keksijä, sillä tuskin raakana niin pahanmakuisia papuja söi.
Paras kahvi tulee tälläisellä keittimellä;
www.napsu.fi/matkailu/matkak...aivalkoski

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2010 - 08:10

Kahvinkeitin nykyisessä muodossaan on vuosikymmenten aikana kehitettyjen versioiden tulos. ja ainahan nuo näyttävät edelleenkin kehittyvän. Nyt saa jo kotikäyttöönkin todella monipuolisia keittimiä tai paremminkin kahvikoneita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2010 - 08:40

Herrasmies herra. Laurens keksi ensimmäisen kahvia tekevän koneen 1818 sitä on sen jälkeen muutettu
ja kehitetty ja nyt näemme sen kehityksen tuloksen keitiiöpöydällämme tai missä sitten keittimemme sijaitsee.
Pystyykö sitä tietämään varmuudella kukaan, se on kehityksen tulos.
varmasti niitä kahvinliotinjuttuja on ollut jo olemassa ennen mainittuja vuosilukuja, mutteivat päätyneet kirjoihin.

Lähteet:
google ja oma ajatus

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.11.2010 - 22:20

Isä joka otti suodatinpussin käsiensä väliin, poika sitten laittoi siihen porot ja kaatoi kiehuvaa vettä päälle.