mistä apua kun ei raha riitä millään eikä saa velkaa ja liiton rahoilla eli sossusta ei saa apua , en juo enkä polta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.11.2010 - 19:11

Onpa Sinulla vaikea pulma edessäsi. En oikein pääse selville oletko ollut työssä koskaan ja
siis liiton rahoilla nyt. Sosiaalitoimistohan maksaa sen määrätyn toimeentulotukirahan, joka on
tosi pieni ja sillä on sitten pärjättävä. Mutta tuleehan siihen esimerkiksi vuokra ja sairaskulut ainakin
vielä päälle. Tiedän monta ihmistä, jotka eivät haluakaan lähteä työhön, laskevat, että toimeentulo
on parempi niin. Onpa pariskuntakin, joilla molemmilla on kaupungin asunto, 5 lasta ja asuvat vain toisessa asunnossa, mutta miehellä on toinen asunto nimellään, ei lueta silloin avopariksi ja
korvuksilla tulee toimeen paremmin kuin pien eläkeläinen.en missään nimessä tarkoita, että Sinä olisit "siipeilijä",mutta tuli vain kirjoitettua nyt näin. Harkinnanvaraisena toimeentulona voi jotain saada,
jos on pakottavaa ylimääräistä menoa. Vaikeaita asioita.

Lisätty: 02.11.2010 - 08:17

Sähkölaskun tosiaan maksaa toimeentulonmaksaja, mutta ei esim. televisolupaa ja lehtimaksuja.
Asumiseen saa asumistukea noin pienituloinen, mutta paras on tosiaan tilata aika esimerkiksi
asuinkunnan sos.viranomaiselle hän neuvoo Sinua eteenpäin. Vaikea se on näin netin välityksellä
muista asioista tietämättömänä päeviä neuvoja antaa. Niihin vailkuttaa niin moni eri asia. esimerkiksi
omaisuus jos sitä on.

Lisätty: 12.11.2010 - 20:20

Kiitos käyttäjille valinnastanne kysymykseen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.11.2010 - 19:08

Sinun käsityksesi liiton rahoista tai sossun rahoista on hämärtynyt, ei kaikki jotka liitolta rahaa saa ansiosidonnaista ne 500 päivää, ei välttämättä ole samalla sossun asiakkaita. Suomessa on kuitenkin hyvä turva kaikille, ei pitkäaikaista nälkää ole, ja terveys on yleensä myös hyvä, ja pakkasillakin on lämpimiä paikkoja joissa yön voi viettää raittiit henkilöt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2010 - 19:28

Kerää kaikki sähkö-, puhelin-, vuokra yms. laskusi yhteen nippuun ja marssi kotikaupunkisi sosiaalivirastoon. Vain tulosi jamenosi tarkkaan laskemallaselviää, oletko oikeutettu johonkin tukeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2010 - 19:45

Laput nippuun ja sossun luukulle...
Ja katso mistä saa työttömien ruoka avustuksen ja jos nälkä todella kurniin niin seurakunnan diakonissan luo vielä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2010 - 19:50

nykyäänhän saa aika helposti fyffee ilman vakuuksia:
www.freedomrahoitus.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2010 - 20:06

On aika vaikeeta sinulla.Mutta monella muullakin varmaan.Moni saa vaan tuon muutaman satasen Työmarkkinatukea ei muuta.Alle kuitenkin 500.n.Jotkut saa siihen asunnosta ja sähköistä. Toiset ei sitäkään.Sillä on vaan maksettava kaikki kulut.
Kehottaisin sinua tutkimaan kaikki kuitit tai tiliote, mistä näkyy maksusi tarkasti.Onko sosiaalihuolto tuo toimeentulo-turvakeskus.Olemassa on Kelakin.Marssi rohkeasti sinne ekaan ja selvitä tilannettasi. Siellä kyselee ja kertoo varmaan lisää.Kysele kaikki mitä sinulla on mielessä.Eiköhän asiat rupea valkenemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2010 - 21:16

22-23 nuoriso kulkee baareihin ja jättää omat pullot katujen varsille. Festariaikaan pulloja voi kerätä todella nopeasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2010 - 08:14

Ymmärsin näin, että olet ansiosidonnaisella päivärahalla, joka ei riitä menoihisi. Tee kuten Tuutikki, Toffe ja Bongari ehdottavat ja laitat laskut nippuun ja sitten neuvottelemaan kotikuntasi sosiaalivirastoon. Missään tapauksessa älä sorru ottamaan kalliskorkoista pikavippiä - niiden kanssa joudut ojasta allikkoon. Ota myös yhteys paikkakuntasi velka- ja talousneuvojaan pyytääksesi apua tilanteeseesi. Tsemppiä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2010 - 08:35

pitää elää sen mukaan mitä rahaa tulee. näin se on vaikka tuntuu epäoikeuden mukaiselta.
ja eikö olisi järkevää olla ottamatta velkaa kunnei saa rahaa mistään?? yhdyn ylläoleviin - paperit kouraan ja setvimään asioita.
onneksi nykyaikana yritetään ennemmin saada asiat järkättyä "asiakkaalle" sopivalla tavalla kuin väkisin ajaa toinen seinää vasten.
jaksele.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.11.2010 - 22:18

Talvi tulee, tarjoa apuasi pientä korvausta vastaan lumihommissa. Paljon on ihmisiä jotka eivät itse kykene tai jaksa niitä tehdä.