Mistä saisi yrittäjän paikan oppisopimuksella , raitis 46v mies Tammisaaresta kyselee

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.11.2010 - 19:15

Yrittäjän oppisopimus perustuu yrittäjän ja oppisopimustoimiston väliseen yrittäjän oppisopimukseen. Koulutukseen sovelletaan samoja periaatteita kuin muuhunkin oppisopimuskoulutukseen.
täällä siitä enemmän:
www.tuas.fi/Public/default.a...mentsize=5
www.tuakk.fi/index.html?n=15...ppisopimus
www.hel.fi/hki/opev/fi/Oppis...s/Yritt_j_

Lisätty: 02.11.2010 - 10:32

www2.te-keskus.fi/new/kaa/Yr...esite.html

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.11.2010 - 19:01

Yrittäjä ei ole suotu millään oppisopimuksella aloittamaan yritystä. Työvoimatoimisto voi antaa starttirahaa hyvälle työidealle ja jos toimit sillä alalla ja voit työllistää myös esim, pitkäaikaistyöttömän, määräaikaiseläkeläisen, työkyvyyttömyyseläkeläisen sinun työnantajamaksusi ovat pienet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2010 - 19:30

Palisanterin linkeistä on varmasti kovasti apua. Tosin yrittäjäksi oppisopimuksellapääseminen kuulostaa aika kummalliselta. Eihän yrittäjäksi nyt noin vain ryhdytä vaan se vaatii pohjatyötä kuten markkinointisuunnitelman ja toimintasuunnitelman sekä rahoitussuunnitelman tekoa. Jo starttirahan saamisen edellytyksenä on tarkka selvitys siitä, mitä yritys tekee ja kenelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2010 - 19:49

Yrittäjyys ei onnistu oppisopimuksella, yritäs kysellä tuota yrittäjyyttäkin työvoimatoimistosta, mutta sinulla pitää siinä vaiheessa olla tuo mikä on työ johon haluat yrittäjyyden...

Lisätty: 01.11.2010 - 19:51

www.varma.fi/fi/yritykset/yr...ad=adwords

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2010 - 20:12

Yrittäjän paikan yleensä kouluttamaton henkilö saa itse itsensä yrittäjäksi tekemällä. Työvoimatoimistot neuvoo niissä asioissa. Elikkä starttirahoissa ym.s Oppisopimuspaikkojakin ,kannattaa puhua työvoimatoimistossa, sieltä selkenee tuokin.Antaavat tietoa lisää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2010 - 00:13

Tammisaaresta ei muistaakseni löydy yhtään tavallista "kunnon kahvilaa", ravintoloita ja juottoloita kyllä on ainakin 10, jumppis voi kohta ärähtää tai neuvoa.
Perusta sinne sellainen se voi työllistää sinut ja vaimosi. Siellä sitten opitte tekemään hyviä ja halpoja sämpylöitä ja leipomaan kahvipullat.
Yrittäjän on vain opittava kaikki niksit tukkujen, verottajan yms. kanssa, mutta siitä kyllä saa sisältöä elämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2010 - 02:01

Yrittäjäksi ei lähdetä oppisopimuksella, jos sinulla on hyvä idea niin anna palaa. Vilkaise Palisanterin linkit. Työvoimatoimistosta saat ehkä myös neuvoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2010 - 07:39

Käy nyt ensin ihan rauhassa se peruskoulu loppuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2010 - 07:52

Johan vitsin murjaisit?
Työvoimatoimistot kannattaa kiertää kaukaa ja tehdä mitä osaa.
Olin heidän pompotelavanaan muutaman vuoden viime vuosituhannella.
He pitävät sinua poliittisena pelinappulana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2010 - 08:43

Parasta käydä ensin jokin yleisluonteinen yrittäjyyskurssi jossa täytyy olla yritysidea itsellä. Jos on hyvä idea, saa pienen starttirahan. Ei siihen toki työvoimatoimistoa kannata sotkea vaan kuntien elinkeinopuoli. (en muista sen tahon virallista nimeä).

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.11.2010 - 22:16

Kappas, kysyitkin heti perään tuosta yrittäjyydestä. Ei siihen ole olemassa mitään oppisopimushommia. Mutta ajattelehan tätä: eräs mies tarjosi kerran apuaan hautakivien pesussa. On tänä päivänä varakas mies. Jokin sellainen palvelu mitä ei ole pilvinpimein markkinoilla. Uusi yrittäjä saa sitä starttirahaa jonka turvin pääsee hyvin aloittamaan yrittämisen.