Oletko perinteisen kirjeen kirjoittaja vai laitatko vain sähköposteja?

Nuorempana kirjoittelin kirjeitä,mutta nykyisin laitan sähköposteja ystävilleni.Minusta on kyllä kiva saada molempia.

Avainsanat: kirje sähköposti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.10.2010 - 12:56

Minä paljon sähköpostia käytän ja joillekin jolla ei konetta ole niin lähetän kirjeen, mutta tietsikalla kirjoitan ja tulostan senkin, selkävammastani johtuen kädet tärisee niin paljon ettei käsinkirjoitetusta kirjeestä saa selvää.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.10.2010 - 14:17

Tuli kauan sitten kirjoiteltua kirjeitä, mutta tänä vuonna olen lähettänyt 1 kirjeen, kyllä nuo nykyään hoituu sähköpostin välityksellä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2010 - 14:41

Kylläpä se nykyään on siirtynyt paljolti sähköiseen puoleen tai voin kirjoittaa kirjeen netillä ja koristella se ja sitten tulostan ja lähetän sen saajalle. Kyllä se kirje tavallisena postina on huikea saada, ajatella, että ihminen on niin paljon muistanut ja vaivaa nähnyt, että on kaivanut jostain kirjepaperin ja kuoren, sekä vielä osoitteen mukaan. Nähnyt vaivan ja vienyt postille tai rautakiskalle, josta saanut merkin ja sitten suunnistanut lähimmälle laatikolle. Ja HUPS! seuraavana päivänä minulla on aito kirje käsissäni, johon on helppo vastata, kun voi lukea vierestä mitä toinen on kirjoittanut, eikä hakea sitä ees ja taas, että mitäs hän sanoikaan,
Ja jos olisin vielä nuori rakastunut tytönhupakko, mistä minä sen kauniin kirjevihkon keräisin aarteekseni
vanhuuden varalle. Punainen silkkinauharusetti pakan päällä ja vielä tuntea hänen ominaistuoksunsa
kirjeiden lomasta. Oi sa aika entinen, etkö koskaan enän palaa!

Lähteet:
omat kauniit paperiset muistot vinttikomeron aarrelaatikosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2010 - 15:40

Paljon on tullut läheteltyä kirjeitä.
Pääosin laskuja ihmisille ja tietoja eri viranomaisille. Matkoilta olen lähettänyt muutaman kortin, mutta muuten kuulumiset kerron puhelimella.
Joskus laitan sähköpostin, mutta ihan oikean kirjeen kirjoittamisesta on todellakin kauan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2010 - 16:51

Mielelläni minä kirjeitä kirjoittelisin, vaan eipä ole sellaista kirjekaveria tällä hetkellä. Sähköpostillanikin sama juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2010 - 17:25

Useampi vuosi on vierähtänyt siitä, kun olen kirjeenvaihdossa kenenkään kanssa ollut.Voi niitä aikoja, kun "rakkauskirjeitä" teini-iässä kirjoitettiin ja saatiin.On muuten tosi mukava lueskella niitä kirjeitä joita olen runsalukuisesti elämäni aikana saanut .Eikä ne kaikki suinkaan rakkauskirjeitä ole:-)Sähköpostiakin lähettelen niukanlaisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2010 - 17:55

Kukahan istui sontakuorman päällä
www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/32398

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2010 - 19:07

Sähköpostit ovat syrjäyttäneet perinteisen kirjeen ja tekstiviestit perinteisen onnittelukortin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2010 - 02:08

Sähköposteja lähetän, kirjeitä en koskaan. Enkä niitä saakaan. Perinteisiä postikortteja lähetän jouluna ja merkkipäivinä, en muuten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2010 - 09:39

Lähetän Australiaan kirjeen silloin tällöin. Ikäihmisellä ei ole tietokonetta , siis vastaanottajalla, joten kirje menee pari kertaa vuodessa (tekstinkäsittlyyllä sen kirjoitan toki).
Aikoinaan oli laaja kirjeenvaihto... eri maista kirjekavereita ja siinä tuli harjoiteltua vieraita kieliä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2010 - 10:09

Sähköposteja tulee lähetettyä, perinteisiä kortteja tykkään myös lähetellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2010 - 10:52

Sähköpostin puolellemelkein kaikki on mennyt. Lähes ainoan poikkeuksen tekee lastenlasten onnittelukortit. Heille kortin saaminen on tärkeä asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2010 - 20:32

Ei ole enään paljoa kirjeitä kirjoiteltu. Ennen aika paljon.Nyt kirjoitan ja lähetän kauniita Suomi Finlandia kortteja esim. Ranskaan.Ystäville ystävänpäivänä,jouluna,nimppareilla, pääsisäisenä ja synttäreille.
Ihana oli ennen tehdä kauniita kirjeitä ja kirjepaperitkin oli niin kauniita.Kuoriin sai liimata kuvia.Unholaan on tainnut jäädä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2010 - 06:52

mikään ei vedä vertoja paperiselle kirjeelle!! ennen niitä paljonkin kirjoittelin ja sain vastauksia tietysti. nyt on nykyaika ja kiire tullut etusijalle. sähköpostilla ne useimmiten hoituu.
kävin eilen äidillä ja hän pyysi kirjoittamaan mammalle. hän jo kohta 85v ja muistelee kuinka minä joskus hälle kirjoittelin - eli pitää laittaa pari sivua meneen. ihan jokapäiväisiä juttuja arjesta ym. pienellä voi ilahduttaa vanhempaa polvea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2010 - 21:30

Tykkään kirjoittaa kirjeet käsin, mutta teen oikeastaan kumpaakin. Ei pahemmin kukaan vastaa kirjeitse takaisin vaan pistää sähköpostiin vastauksia. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.11.2010 - 20:26

Vuosia kirjoittelin erään tuttavarouvan kanssa kirjeitä, mutta hänkin sai tietokoneen joten kirjeemme muuttuivat sähköisiksi.