Onko Sinun eläköityminen yhtä merkittävä tapahtuma kuin häät tai potkut?

Kaikilla ei vielä lie tapahtunut, mutta voihan sitä kuvitella etukäteen mitä se voisi olla.

Avainsanat: eläkkeelle virkeänä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.10.2010 - 20:23

minun tapahtui tuo niin ikävällä tavalla , etten sois kellekkään ... nimittäin lääkärin hoitovirheen vuoksi menetin terveyteni , mutta on sitä vielä jäljellä vaikken niin 100% olekkaan , jotta iloitaan nyt näistä eläkepäivistä , kuin jokainne päivä ois se viimeinen ei turhia surra eikä murehdita vaan otetaan kaikesta ilo irti niin kauan kun vielä voidaan ... enään kun en lainkaan ole varma , et kuinka kauan tässä elämässä ja elosta saa nauttia :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.10.2010 - 06:56

en ole tyyppiä " sitten kun pääsen eläkkeelle teen sitä tai tätä"
toivottavasti elän siihen saakka, että pääsen eläkkeelle :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2010 - 08:19

Tuskin tulee tuota juhlittua..
täyskympit on kaffen ja kakun arvoiset...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2010 - 09:49

Eläköitymiseeni on vielä aikaa, mutta todennäköisemmin teen oman "eläköitymisratkaisuni" jo kauan ennen lakisääteistä päivää. En aio juhlia sen kummemmin kuin elämällä itseni näköistä elämää ja olemalla läsnä jokaisessa hetkessä. Vapaasti Eino Leinoa mukaellen elää päivä kuin oisi se viimeisenne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2010 - 10:07

Ei se minulle merkitse mitää muuta kun taannehtivaa tuloa ja turvaa.Osaan kyllä olla kotona ja nauttia yksinolosta. Ei problem.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2010 - 17:18

Suuren ja mahtavan saapas takapuoleen 90-luvun alun lamassa vei voiton kaikista.
Ja kun tuli hiemaan liian aikaisin etten yltänyt eläkeputken suulle ennen 55-vuottani.
Ainutkertainen kokemus. Työ on välttämätön pahe ollut, kyllä markkivoimat pitää tuotosta huolen.
Häissä ja hautajaisissa olen ollut useimmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2010 - 19:41

Potkuja en ole koskaan saanut ja eläköitymiseen on vielä aikaa. Mutta toivon eläkkeelle jäädessäni olevani ainakin suht hyvässä kunnossa ja siksi oloneuvoksen päivät ovat onnellisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2010 - 09:04

Siihen on vielä pitkästi aikaa, mutta uskon että sitä juhlistan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2010 - 10:09

Kyllä nuo kaikki ovat kulloisessakin elämäntilanteessa olleet aikansa merkittävimpiä tapahtumia. Ei niitä voi asetaa mihinkään järjestykseen. Hienoja kokemuksia kaikki tyynni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2010 - 10:18

Ei ole vielä ajankohtainen mutta siihen valmistaudun kyllä sitten aikanaan "pitkän kaavan" mukaan. Häät ovat yksityinen asia, ei liity työhön enkä osaa verrata noita kahta. Potkuja en ole saanut koskaan joten siitäkään en tiedä (en ole joutunut työttömäksi millään tavalla).
Merkittäviä asioita on elämäni varrella tapahtunut paljonkin ja monet niistä ovat erilaisia tähtihetkiä, menevät kyllä häidenkin ohi! Tutkinnon suorittamiset ja valmistumiset ovat todella tärkeitä asioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.11.2010 - 20:15

Häät eivät olleet kovin kummoiset ja yksistä potkuistakin olen hengissä selvinnyt - joten mikäli silloin kun se aika koittaa vielä eläkkeitä myönnetään, niin eiköhän senkin osaa ottaa iisisti.