Kuka tuntee Jumalan?

Ehkä tämä kuuluisi ennemmin perhe ja ihmissuhteet osioon kuin opiskelu ja tieto kategoriaan, sillä perusteella, että tapailen ajatusta suhteesta ja tuntemisesta. Relaatiosta kahden entiteetin välillä joka on voimakkaampaa kuin tietäminen. Ehkä myös ajatusta perheen rakenteesta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.10.2010 - 13:51

Evankelista Johannes kirjoitti:
" Jokainen, joka rakastaa, on syntynyt Jumalasta ja tuntee Jumalan."

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.10.2010 - 12:45

Mahtaako kukaan tuntea todella, mutta uskoa kyllä löytyy..
fi.wikipedia.org/wiki/Jumala...tinusko%29

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.10.2010 - 14:23

Kysymyksessäsi tuli nyt eteeni fyysinen vai hengellinen tuntemus.
Moose halusi saada selvän kuka ja millainen Jumala oikein on, päästä tuntemaan hänet ja päästä
täydellseen varmuuteen Jumalasta.
Nitä Jumala sanoikaan: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani, sillä yksikään ihminen , joka näkee minut ei voi jäädä eloon. (2.Moos 33;20)
Jotain Mooses sai kuitenkin kokea Jumalasta kallionkolossa, peitettynä ja ohimentyä takaapäin.
Jumala on saavuttamatonta, ihmisen tavoittamattomissa olevaa.
Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt.
ainoa Poika , joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.
(Joh.1:18).
Raamattu on niin suuri ja laaja kirja ja käsitys Jumalasta ääretön meidän pienten ihmisten pohdittavaksi, mutta uskossa Pyhän Hengen ilmoittamana meillä on yhteys Kolmiyhteiseen Jumalaan.
Tässä vahvassa ja turvallisessa armossa, pääsee heikkokin ihminen kerran näkemään Jumalan kasvot.

Lisätty: 30.10.2010 - 14:24

Palisanteri on tuonut asian yksinkertaisen helposti ymmärrettäväksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2010 - 09:39

Tuohon rakastamiseen minäkin uskon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2010 - 10:10

jokainen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2010 - 08:26

Tunteminen on hataraa, ja kun kysyy niiltä jotka ovat vahvasti sitoutuneita uskonasioihin, saa vastauksen että kukaan ei tiedä olemassaolosta, ei ole havaintoja, mutta täytyy vaan uskoa. Siinä sitten joutuu joskus miettimään omaa kantaansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.11.2010 - 19:25

Siihen uskoo ja luottaa kuten joulupukkiinkin. Sitäkään ei kukaan näe, mutta tietää sen olemassa olevan.