Mitkä olivat 1980-luvun karmeimmat muoti-ilmiöt? Kasaribileisiin pitäisi pukeutua aikakauden mukaisesti vaan asu vielä haussa!

Avainsanat: kasaribileisiin asu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.10.2010 - 00:48

Hiihtarit olivat silloin in, säärystimineen. Ja yli suuri paitapusero jossa on leveä vyö päällä. Tai miten olisi oikein pilli farkut, muistaakseni sellaisia silloin käytin. Ja hiukset reppaat reppiraualla ja pepuutat vielä pystyyn ja sekaisin. Eikös se jotain tälläistä kauhistusta ollut?

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.10.2010 - 15:30

Silloin viehättivät kovasti nämä asut: hiihtohousut ja niiden kanssa pompadour-korkoiset spittarit, takit, t-paidat ja kauluspaidat eivät olleet mitään ilman kunnon olkatoppauksia. Housujen liitingit ylettyivät reilusti vyötärölle (ei sentään puristaneet kainaloista) eivät roikkuneet koron päällä niin kuin nykyään. Housuissa suosittiin myös porkkanamallia eli eivät jääneet reidet puristuksiin vaan reilusti oli tilaa rehevyydelle, nilkoista piti tietty olla pillit. Suosittiin myös hameita esim. salsatyylisiä monikerroksisia ja värisiä ja näiden kanssa tietty spittarit ja nilkkasukat. Tässä näitä mitä ensimmäiseksi tulee mieleen. Niin ja ehdottomasti tukka täytyy olla ylipermanentattu puolipitkä.

Lisätty: 29.10.2010 - 15:31

Meinasi unohtua patellavyö, tuo kaiken kruunaava kuristin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2010 - 18:09

mul oli tuulipuku , hikipanta , peruukki jossa takatukka ..säärystimet ja tietty lenkkarit , ( reebocit .. oliks oikein kirjoitettu edes ) jalas ja reebanit silmil ...siis ihan kike elomaa tyyli :)) mutta oltiin myöskin ulkona niin sopi teemaan :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2010 - 18:58

Hyvä Maarit77! Samaa mieltä täällä - tiukat hiihtarit (mustat) niiden kanssa VALKOISET nilkkasukat ja korkokengät. Paitana piti olla joku jättiolkapäinen viritys - neule tai iso T-paita... Huh..hun...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2010 - 19:30

Muoti-ilmiöt ne ovat pysyneet minulla samana vuodesta vuoteen,ilmankos olen niin tyylittömän näköinen.
Kapealahkeiset hiihtohousut ja korkokengät, olihan sekin aika elettynä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2010 - 13:14

Tämän ajan muoti-ilmiöhin eli liian huolettomaan pukeutumiseen verrattuna taisi löytyä ihan ok-vaatteita silloin. En muista kyllä tarkkaan millaisia, eikös hiihtarit olleet jo aiemmin in?
Nykyään jo nuoret ovat niin ylilihavia että ovat pakotettuja käyttämään hirvittäviä "lomia ja kaapuja" päällä. Samoin on monen aikuisemman laita. Eli 80-luvulla ei ole ylipaino niin tavallinen kuin nykyään ja ihmisillä oli myös vyötäröt! Korkokengät ovat naiselliset, niiitä olen käyttänyt, mutta vuosilukuja en muista, ilmeisesti 1980-luvun lopulla.