Milloin laitatte jouluvalot ulos palamaan?

On jo niin pimeää että tekisi mieli laittaa terassivalot palamaan, mutta en taida kehdata vielä. Yleensä olen odottanut niin kauan että naapuri sen tekee ensin.

Avainsanat: jouluvalot

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.10.2010 - 18:30

Heh heh, Ida meinaan parvekeelle laittaa lyhtykynttilän jo tänä iltana. Tyttäreni on polttanut täyttähäkää jo pian kuukauden, on oikein kynttilävalofani. Nythän se kivoja ovatkin juuri kun on pimeää ja nuutenkin synkkää pukkaa mieli olemaan. Kun ei nyt ihan joulutahteä vielä laita ja parvekekuusta niin aivan hyvin voi jo pihapensaisiin jos on, valoja viritellä. Minun talon alakerroksen kahvilan pöydillä näin jo kauniita valo
oksia tuikkimassa.Minä soitin ko yksin ollessani yhden kasetin joululauluja ja kudoin sukkaa.
Vaikka aina me puristaan tuota kaupallista joulun aikaista tuloa, mutta kotonurkassa on kiva jo jotain valoa, lämpöä ja tunnelmaa olla. Ole Sinä rohkea se naapurin Ida ja laita valot tuikkimaan, en minä ainakaan karsaasti katsoisi.Menen nyt sytyttämään ensimmäisen jouluvalon parvekeelle.

Lisätty: 27.10.2010 - 18:39

Sinne kynttilälyhty jäi iloisesti vilkuttamaan valoa ja lähetin Idalle, sekä kaikille napsulaisille
lämpimiä illna vilkutuksia.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksista kaikille. Rohkaistuin minäkin sytyttämään terassille valot - ekana edelleenkin koko kylässä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.10.2010 - 19:02

En noista jouluvaloista niin tiedä, mutta Onnelassa palaa joka ilta muutaman tunnin ajan tunnelmavalot. Ovat palaneet jo ainakin kuukauden. Lyhtyjä on tietenkin ja usein iltaisin sytytän niihin kynttilät. Valot ovat tunnelman ja lämmön tuojia pimeissä illoissa enkä itse miellä niitä mitenkään jouluun. Olen vissiin outo tapaus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2010 - 19:23

Nythän on oikein ihanteellinen aika poltella ulkovaloja .Itse en vielä ole virittänyt mutta kohta . Olen sisällä poltellut tuikkuja .Joku pieni kyllä tuikkii omenapuun oksalla, mutta hyvin pieni, pilkko pimeässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2010 - 19:28

Parvekkeellani lyhty jossa palaa kynttilä nyt jo näin pimeällä, mutta itse jouluvalot pistän marraskuun lopulla palamaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2010 - 20:30

Olen ristinyt "joluvalot" talvivaloiksi,ei muuta kuin palamaan ja pitkälle kevääseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2010 - 21:10

Tulevana viikonloppuna ajattelin ripustaa sellaiset vanhanajan öljylampun näköiset pienet ulkovalot, jotka eivät mielestäni ole ollenkaan jouluiset. Kynttilälyhdyt ovat olleet käytössä jo pitkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2010 - 22:58

Mökiltä kun tultiin pois niin tuohon kaapin päälle laitettiin jouluvalosarja. Valo päällä lähes päivittäin. Muistuttaa joulun tulosta. Kun joulunaika on ollut niin tiedossa kevät ja huhtikuu. Silloin muutetaan puoleksi vuodeksi mökkimaisemiin.
Valaistuksen käyttö kaunistamassa kotona on minusta hienoa. Olkoon aika mikä tahansa ja käyttää sitä omaksi ilokseen. Eikä tuo ole rahallisestikaan mitenkään arvokasta.
Heippa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2010 - 01:27

Ulos laitan aivan joulun alla. Olen vähän laiskanpuoleinen laittamaan koko joulua. Laita vain sinä ulos kun sille tuntuu, eihän se mitään haittaa. Kiva niitä valoja on naapurienkin katsella, ovat ilo silmälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2010 - 06:41

kynttilät jo palavat kuistilla. siellä ei kylläkään ole sähköjä eli pakko saada tuikuista valoa.
en laita varsinaisia jouluvaloja. pidättäydyn elävässä tulessa lyhtyjen ym muodossa. pidän niistä enemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2010 - 08:09

ostin sellaisia ledlyhtyjä ja niitä palaa nyt vähän joka rakennuksen kupeessa ,mutta ne joulukynttilät asetan pikkujouluksi ikkunoille melkein joka rakennuksen ...joo niin kyllä oikeitakin kynttilöitä polttelen lyhdyissä ...pihakuusetkin saavat valonsa myöskin pikkujouluksi ja nuuttina na siivotaan taas talteen.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2010 - 08:47

Naapuri laittoi jo pari viikkoa sitten ja taitavat loistaa juhannukseen asti !!! Itse en laita jouluvaloja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2010 - 09:53

Mieheni on niistä huolehtinut en minä. Mutta lyhdyissä on kynttilöitä jo poltettu juuri sen takia kun on niin pimeää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2010 - 10:58

joulukuun kolomas päivä entä sä ja mä tilasin tosi khuulin rullalaudan itelle jouluks kannattaaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2010 - 12:57

Kaupungissa ei ulos voi valoja laittaa, maalla 1. adventin aikaan yleensä, riippuu säistä. En oikein rakasta jouluvaloja, ei suurta määrää ainakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2010 - 14:43

Ihanan kuulostaa! Voin sieluni silmin nähdä napsulaisten pihavalaistukset. Edellisen kotimme terassille laitoin valot jo lokakuussa. Nykyisessä kodissamme ei ole parvekettakaan, mutta yhteinen kaunis pikkuruinen piha, jossa kesäisin on istutukset ja pöytäryhmät. Veikkaisin, että talvella sinne saamme valaituksen. Talomme asukkaat tykkäävät laittaa kaiken kauniiksi. Olohuoneen ikkunalle olen jo laittanut modernin kartiomallisen "jouluvalon", joka palaa yötä päivää ja antaa mukavan pehmeän valon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2010 - 16:13

Minulla ei ole edes jouluvaloja. Kutsun niitä pimeän ajan valoiksi, joten laitan ne palamaan heti kun illat hämärtyvät. Taidan sitten olla se "sinun naapurisi" omille naapureilleni. Uskaltavat sitten laittaa jo nyt. Tuikkuja olen polttanut jo pitkän aikaa ja kunhan saan tuon muuton alta pois niin heti kyllä ilmestyvät valot parvekkeelle :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2010 - 18:37

Ihan näinä päivinä olen ajatellut partsille valoja viritellä,kuten joka vuonna näihin aikoihin.Sisällä kynttilöitä tunnelman tuojina ja luojina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2010 - 18:54

Meillä on tapana laittaa joulukuun alkupäivinä valot niin, etu- kuin takapihallekin ja sytyttää ne ensimmäisen kerran valaisemaan pimeyttä itsenäisyyspäivän iltana. Pois nuo valomme otamme loppiaisen jälkeen. Vaikka emme poltakkaan jouluvaloja koko pimeätä ajanjaksoa niin suon sen ilomielin muille jotenka laita vain ne valosi loistamaan. Joku voi ilahtua siitä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2010 - 06:16

Pikkujouluna minä olen ulkovalot laittanut sekä kyntteliköt ikkunalaudoille sisällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2010 - 17:09

Joulun alla vasta. ehkä viikko kaksi ennen joulua.