Onko kukaan ollut tammikuun puolivälissä Ylläksellä? Minkämoiset on kelit olleet? Kovat pakkaset ?

Lisätty: 27.10.2010 - 10:03

Tiedossa on, että pakkasta on varmasti, mutta estääkö laskettelun, hiihtämisen? Nuoriso kun lähdössä mukaan, itse viihdyn vaikka koko viikon takkatulen ääressä =D

Lisätty: 27.10.2010 - 14:14

Kiitokset vinkeistä, ehkäpä me uhmaamme Ylläksen talvea ja tulemma tammikuussa :) viimetteeks olimme vapun tienoilla ja silloin oli osa rinteistä jo suljettu lämmön takia..joten jos nyt kokeilis toisinpäin.. Ja takakonttiin vaan aimo kasa lautapelejä pahinta varten ;)

Avainsanat: suomi ylläs

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.10.2010 - 09:56

viimetalvena riitti lunta ja pakkasta yllinkyllin.
aika näyttää minkälainen on tuleva talvi.
yleensähän Lapissa on talvisin kyllä enemmän pakkasta kuin esim. Helsingissä.

Lisätty: 27.10.2010 - 11:55

Kun pakkanen kiristyy noin 15 asteeseen, kannattaa harkita korvaavaa harjoitusta hiihtolenkin tilalle. Erityisesti lasten pakkasrajan tulisi olla 15 asteen tuntumassa. Kovalla pakkasella aikuistenkin kannattaa kiinnittää erityishuomiota vaatetukseen ja kasvojen suojaamiseen.
Pakkassäässä pitäisi lähteä tunnustellen liikkeelle, sillä kylmä ilma kuormittaa enemmän sydäntä muun muassa siksi, että se nostaa verenpainetta.
www.ukkinstituutti.fi/tietoa...aan/hiihto
www.yllas.fi/?deptid=8988

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.10.2010 - 10:47

Kyllä sen pakkasen pitää nousta lähelle lukemia -30, ennen kuin rinteitä alkavat sulkemaan. Hiihtämiseen ei vaikuta muu kuin oma pakkasraja. Kelillehän ei mahda mitään, mutta tuollaiset lukemat on harvinaisia Ylläksen seudulla. Muuten paikat on niin hyvin valaistu, että siitä ei synny ongelmia.
Hyvää matkaa toivottelen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2010 - 10:59

Muoniossa oli tammikuussa siinä 30 astetta, mutta silti pakkanen on ihan erillaista ei tunnu läheskään niin kylmältä kuin täällä etelässä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2010 - 06:41

Ensilumilla ja kevättalvella olen käynyt mutta en tammikuulla.
Sää nyt; www.yllas.fi/?deptid=8963&am...land_a1_c8

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2010 - 12:11

kyllä siellä varmaan pakkasta riittää - tuuli huolestuttaa enemmän. se pistää naaman kirveltään ja huonolla tuurilla saapi paleltumisjälkiä.
itsekin voisin olla mökissä takkatulen ääressä - rinteeseen en lähtis, enkä varsinkaan talvella.