Missä sijaitsee Euroopan ainoa toimiva ametistikaivos? Mitä erikoista siellä on?

Lisätty: 27.10.2010 - 16:43

www.napsu.fi/matkailu/matkak...yhätunturi

Lisätty: 27.10.2010 - 18:56

Luostoa se on lähempänä, kuin Pyhää, mutta Pelkosenniemeen todellakin kuuluu. Mielenkiintoinen kokemus käydä tutustumassa kaivokseen. Suosittelen jos siellä päin liikkuu.

Avainsanat: ametisti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.10.2010 - 11:01

LAMPIVAARAN AMETISTIKAIVOS

Luoston tunturikeskuksen välittömässä läheisyydessä keskellä kauneinta Lapin maisemaa sijaitsee Euroopan ainoa toimiva ametistikaivos. Lampivaaran Ametistikaivos lienee ainoita jalokivikaivoksia koko maailmassa, jonne matkailijat ovat tervetulleita. Kaivoksella tunturin laella sinut johdatetaan kivien kiehtovaan maailmaan.

www.pyha.fi/talvi/koenae/nah...stikaivos/

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.10.2010 - 08:35

www.pyha.fi/talvi/koenae/nah...stikaivos/
Revontulet!

Lisätty: 27.10.2010 - 13:46

www.napsu.fi/matkailu/matkak...43--Luosto

Lisätty: 27.10.2010 - 18:45

Lähempänä Luostoa kuin Pyhää, vaikka näkyy olovan Pelkosenniemen puolella. kts kartta

Lähteet:
kansalaisen.karttapaikka.fi/...mp;lang=fi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2010 - 08:48

Se on lapissa Lampivaaran laella,tätäkään en olisi tiennyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2010 - 09:24

Lapissa se on, luin siitä juuri eilen Matkaopaslehden sivuilta. Paikakkuntaa en muista koska en tunne Lappia juurikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2010 - 10:35

Sieltähän se löytyy kun lähdetään Luostolle lystin pittoon.
Sanovat, että sieltä kohden varsinainen Lappi vasta alkaa. Itse kuitenkin miellän sen vähän pohjoisemmaksi.
Puolitoista viikkoa ja Saariselkä kutsuu. Ehkä tuo jonkin verran auttaa lapin hulluuden oireyhtymään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2010 - 17:36

Mahtaako pappa olla pyykäisemättä Lampivaaran laen ohitse ja karauttavan takaisin meidän yllätykseksemme ametistikoru kaulassa. Mielenkiiltoa silmiin vain rutosti.Kyllä se tontttulakin korvaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.10.2010 - 18:02

Tästä lienee kysymys:
www.amethystmine.fi/

Lähteet:
google