Muistatteko tapausta Mathias Rust?

ja milloin tämä tapahtui?
englishrussia.com/images/rust.jpg

Avainsanat: punainen tori

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.10.2010 - 18:04

muistanpa hyvinkin

taisi olla 1987 kun Mathias lenteli pienkoneellaan läpi Neuvostoliiton ilmavalvonnan ja laskeutui Punaiselle torille

Kysyjän kommentti

Rustin käyttämä Cessna on nykyisin esillä Berliinin Liikenne- ja tekniikkamuseossa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.10.2010 - 18:04

Muistan kyllä hänen laskeutuneen Punaiselle Torille, vaikka en muistakaan milloin se tapahtui. Tuli Mathiaksesta kerralla koko maailman julkkis ainakin vähäksi aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2010 - 20:11

Muistan.28.toukokuuta 1987.

Lähteet:
Wikissä enemmänkin juttua ko.henkilöstä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2010 - 22:43

Toki muistan. Pääsi Suomen ja koko maailman tietoisuuteen laskeutumalla lentokoneellaan Punaiselle torille rauhan tekoon. Ei tullut rauhaa, tuli koppia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2010 - 02:29

Muistan hyvin.
Päivämäärä tuossa jo mainittiinkin. Herra oli yhtä ihmeissään kuin Rudolf Hess aikoinaan, kun ei otettu oikein todesta, vaan pantiin linnaan. fi.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Hess

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2010 - 02:39

Minä en muista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2010 - 09:52

Muistan kyllä hyvin. Siihen aikaan vielä ihmettelivät ja antoivat laskeutua punailelle torille. Oli niin uutta, mutta tuskinpa enää onnistuisi. Tämän vuoden puolella tuli dokumentti lennosta YLE:n kanavalta, joka varmaan areenalta löytyy. Niin se tapahtui kaiketi 80-luvun loppupuolella.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2010 - 11:03

Muistan todella

28.toukokuuta 1987

Lenteli Neuvostoliittoon punaiselle torille, siitä vasta soppa syntyi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2010 - 16:58

Minä muistan tapauksen oli saksalainen lentämään kykenevä henkilö, joka laskeutui Moskovan Punaiselle torille. Aikaa on on kauan , ilman googlea en muista, mutta sinnepä en rehellisyyden nimessä mene, vaan latelen omasta päästä nyt muistamiseni. Hieno teko näin jälkeen päin ajatellen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2010 - 21:32

Kaveristahan tehtiin ihan menevä biisikin.