Onko espnajassa vaikea saada ystäviä, jos on suomalaisena siellä töissä? Millaiset palkkatasot kk/

Avainsanat: espanja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.10.2010 - 16:12

palkat ovat huomattavasti alemmat kuin muissa EU-maissa ( esim. Suomessa )
mutta eläminen edullisempaa ( esim. ruoka edullisempaa kuin Suomessa)
jos olet avoin, ystävällinen, ihmisten kanssa yleensä toimeentuleva, espanjankielentaitoinen, tuskin sen vaikeampaa kuin muuallakaan ystävien / kavereiden saaminen

www.spanish-living.com/jobs-...ment-spain

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.10.2010 - 16:21

Uskon että ansiot menoihin on samaa luokkaa.. kun EU maassa ollaan.

Ja miten sosiaalinen ihminen itse olet niin siten niitä uusia ystäviä syntyy...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.10.2010 - 23:31

Ystävien saanti riippuu itsestään. Palkkaus taitaa olla alhaisempi, mutta elintaso hieman edullisempaa kuin Suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2010 - 02:09

Espanjassa on helppo saada ystäviä, minullakin niitä on siellä vaikka kuinka paljon, ja yhteyttä pidetään jatkuvasti. Ovat ihan hyvin ystävällisiä ja avoimia ihmisiä. Palkkauksesta en tiedä tarkalleen, mutta epäilen sen olevan lähellä suomen tasoa, riippuu varmasti paljolti siitä minkä alan töitä sieltä haet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2010 - 20:59

Olen ollut Espanjassa vain lomailemassa, mutta kovin sosiaalista ja ulospäin suuntautuvaa väkeä tuntuivat espanjalaiset olevan joten ei varmaan ystävystyminenkään ole kuin itsestä kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2010 - 03:04

Ystäviä on varmaan helpompi saada kuin töitä.
Palkkataso ei ole lähelläkään Suomen tasoa, ei ainakaan niissä palveluissa mitä minä olen käyttänyt.
Kulttuuri on erilaista, eikä esim. suomalaisen sovi mennä pöytään jossa on espanjalaisia, vaikka muualla ei olisi tilaa. Tämän kuulin parikymmentä vuotta Espanjassa asuneelta.
Rasismikaan ei välttämättä ole pois suljettu. Eikä se välttämättä tule espanjalaisten puolelta.
www.espanja.org/node/66977 Lue nyt vaikka tuo palsta ennen kuin muutat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2010 - 09:34

Kontaktin saaminen maassa kuin maassa on ihan itsestä kiinni eli avoin ja sosiaalinen ihminen saa aina kontaktin kanssaihmisiin. On kyllä henkilöitä joille ei synny kontakteja, ovat liian introvertteja.
Palkkataso on aika lahainen Espanjassa ja siellähän on korkea työttömyysprosentti. Espanjassa asuneilta ja sieltä liiketoimintaa harjoittaneilta kuulin että kateus vallitsee ja ulkomaalaisia "höynäytetään" helposti eli syödään pois markkinnoilta, etenkin jos näyttää siltä että menestyvät. palkkatyöstä en tiedä sen enempää.