Kiinnitätkö turvavyön linja-autolla matkustaessasi, jos sellainen sattuu istuimeltasi löytymään?

Avainsanat: linja-auton turvavyö

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.10.2010 - 21:31

Harvemmin tulee matkustettua linja-autolla ja nekin kerrat ulkomailla. Viimeksi Italian reissulla mennessämme kauppakeskuksen bussilla olimme ainoat matkustajat ja kun bussissa oli turvavyöt laitoimme ne kiinni. Kuski oli juuri lähdössä päätepysäkiltä ja huomatessaan, että laitoimme turvavyöt, hän pysäytti bussin ja sanoi, ettei ole nähnyt aiemmin kenenkään laittavan turvavöitä. Oli lähinnä huvittunut.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.10.2010 - 17:37

ei nyt kovin montaa kokemusta ole kerennyt karttumaan, mutta niillä muutamilla kerroilla olen käyttänyt

(ainakin kerran olivat niin hankalasti asennettu, että melko varmasti jää käyttämättä jos vielä samanlaiseen törmään)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 17:54

Totta kai jos sellainen löytyy. mutta jos sen kiinnisaamisessa ongelmia niin kyllä jää kiinnittämättä.
Siitä tosi kauan kun olen matkannut limpussa. Olivat silloin sellaisia kuljetusvälineitä ,maa vilkku lattian läpi kun alaspäin katseli. Olivat niin tupaten täyteen ihmisiäkin ,käytävillä seistiin, eikä oiken ketään mahtunut sisälle tai ulos.Oli fiilis kyllä mahtava ja kaikki hyvin iloisia.Toinen meiniki kokonaan.Sitten tännepäiviin asti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 18:30

Jos sellainen löytyy niin kyllä vyöttäisin itseni.En ole ollut sellaisen linjaauton kyydisä missä olisi ollut turvavyöt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 18:31

Kyllä tulee kiinnitettyä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 19:01

Kiinnitän jos sellaisen löydän, matkustan oikeasti harvoin linja.-autoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 21:34

Kiinnitän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 22:46

Totta kai !!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2010 - 07:37

Aina on turvavyö kiinni, jos sellainen on käytettävissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2010 - 09:54

No eipä ole ollut linja-autossa turvavyötä silloin ollut kun siinä olen joutunut kulkemaan. Mutta jos joutuisin kulkemaan ja olis turvavyö tottakai minä sen kiinni laittaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.10.2010 - 23:16

Sehän on pakollista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2010 - 02:18

Laitan aina turvavyön jos sen istuimella näen. En tee yhtään matkaa ilman vöitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2010 - 03:13

Ehdottomasti!
Ajan harva se päivä paikan ohi, jossa kuoli yhdeksän ja loukkaantui parisenkymmentä suomalaista bussiturmassa.