Oletko nähnyt kettua kotipihallasi?

Meidän pihalla oli tänäaamuna oikea elävä kettu,ketutkin tulevat ihan ihmisten pihoille asti,eli niistä on tullut urpaaneja.Kyllä ketulla on komea häntä.Tämä yksilö jonka näin ,oli hyvä voimaisen ja terveen näköinen,sain ihastella häntä vain tovin.

Avainsanat: kettu pihapiirissä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.10.2010 - 16:27

Kettuja näkee myös pääkaupungissa. Omassa pihassani Vuosaaren Aurinkolahdessa näin ketun toissa syksynä. Vuosaaren golfkentällä olen nähnyt useammankin kerran. Kentällä on ketuilla pesä ja poikaset. Ketut innostuvat joskus viemään golfpalloja. Luulevat varmaan syötäväksi herkuksi.

Kysyjän kommentti

Kyllä,kettuja on myös Lontoon keskustassa ovat niin kaupungistuneet.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.10.2010 - 09:29

Edelliskesänä saimme seurata nuoren ketun touhuja.
Naapuri korjasi keväällä tuorerehua ja kettu korjasi perässä myyriä.Sain kuvattua videolle hauskan
pätkän ketun pyydystystouhuista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 09:36

Ei olla nähty kun keskustassa asutaan, mutta edellisvuonna hirvi oli ihan pihapiirissä eksyssissä kunnes tuo hyppäsi Aurajokeen ja hukkui sinne..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 10:50

Voi kuinka monta kertaa.Meillä täällä metsässä niitä tupsahtelee millon mistä.Supikoirakin sellainen veitikka.Kissat meillä tarkkana niiden kanssa. Kissa näytää monta kertaa että tuolla ,itse sitä ei niin pian huomaakkaan.Joskus näke sellaisen toljottelevan ketun ja silloin säälittää. Turkkia ei ole nimeksikään. Kapisia ovat. mutta nyt yllättäin aika terveitä olleet.Pimeällä kun ne ääntelee, tulee kiva tunne.Kuljettaavat mukanaa pieniä yksilöitä ja kiljahtelee niille merkkejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 11:34

firefox taitaa olla ainoa kettu näillä kulmilla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 14:55

Ei täällä kaupunkiasunnossa ole sellaisia maisemia, mutta mökillähän niitä näkyy silloin tällöin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 15:55

En kotipahalla, kun sen verran taajamassa asutaan, että ketut ei ihan täällä liiku. Mökin lähistöllä olen kerran, tosin jo monta vuotta sitten,nähnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 15:58

Edellisessä kotipihassa näin kettuja jopa kaksin kappalein pihapiiriä tutkimassa. Nyt asumme ydinkeskustassa eikä täällä kettu selviäisi hengissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 16:58

En ole koskaan omalla pihalla kettua nähäny. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 19:04

Ei täällä kaupungin keskustassa ketunhännät vilahtele.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2010 - 09:15

Ei ole osunut omalle kohdalle koiralenkillä, mutta naapurit ovat nähneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2010 - 09:56

Eipä täällä ole kettua näkynyt.Mutta täällä meillä käy supia syömässä meidän pihalla annamme niille ruokamme tähteitä,hyvin niille ne näyttää kelpaavan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2010 - 19:21

Täytyyköhän palauttaa profiilikuva?

Teerimäen video on varmaan salainen?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.10.2010 - 22:47

En ole kettua havainnut näillä seuduilla liikkuvan. Oravia sen sijaan käy parikin kappaletta päivittäin rohmuamassa lintulaudalta auringonkukansiemeniä. Aika kesyiksi ovat tulleet, antavat jo mennä ihan liki ennen kuin lähtevät vipeltämään koivunrunkoa pitkin latvaa kohti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2010 - 02:27

Varmasti oli kerrassaan upea näky, kettu ei ole meidän pihailla vieraillut. Tai en ole huomannut ainakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2010 - 03:20

Kotipihassa en ole kettua nähnyt, mutta hirvilaumat ja pari valkohäntäkaurista ovat joskus vierailleet.
Kettuun olin kirjaimellisesti törmätä Kööpenhaminan keskustassa hiljaisena sydänyönä. Komea hopeakettu välttyi nipin napin jäämästä autoni alle.