Tietokone estää miniua tekemästä joitakin toimintoja väittäessään että en ole järjestelmän haltija, kukas se sitten on ellen minä

Lisätty: 23.10.2010 - 22:27

konetta ei käytä minun lisäkseni kukaan muu..

Avainsanat: järjestelmän haltija

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.10.2010 - 23:15

Jos sinulla on WinXP, Avaa Ohjauspaneeli ja sieltä Käyttäjätilit katso sieltä oletko "Tietokoneen järjestelmänvalvoja" ? Vai oletko kirjautuneena koneelle jonain muuna käyttäjänä, jolla ei ole täysiä oikeuksia.
Riippuen asetuksista, voi jopa käydä niin, että kone on Lepo- tai Valmiustilaan mennessään "kirjannut sinut ulos", siihen auttaa uudelleen kirjautuminen tai uudelleen käynnistys.
Katso Lisätiedoista Käyttäjätilit, Käyttäjätilityypit ja Käyttäjän vaihtaminen ym. ohjeita.

Lisätty: 24.10.2010 - 00:39

Jos ei muuten selviä, niin avaa Windowsin Ohjeet "Ohje ja tuki" (-palvelut) ja siellä Käyttäjätilit
Tietokoneen järjestelmänvalvojan tili
Rajoitettu tili
Vieras-tili
sekä Käyttäjätilin tyypin muuttaminen

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.10.2010 - 09:55

Juu mullekin käy noin mutta kun löydät nuo asetukset niin sieltä löytyy..

www.helsinki.fi/puhetieteet/...nasto.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 14:47

Pitää kirjautua järjestelmän valvojana koneeseen, ennen kuin pystyt asetuksia muuttamaan. Sieltä sitten ohjauspaneelin kautta eteenpäin.