Miten se pyhä kirja sanoo ihmisistä jotka ovat leskeksi jääneet ja haluavat uuden suhteen vastakkaisen sukupuolen kanssa ?

Onko syntiä jos on luvannut kuolemaan saakka olla sen puolisonsa kanssa, ja epäselväksi jäi kumman puolison kuolemaan. Minä tiedän itse että jos jäljelle jään ja mieheni menehtyy ensin, ja minä uuden miehen kanssa ystävyyden tekisin , niin lapsemme antaisi uuden nimen minulle joka alkaisi kirjaimella h.

Avainsanat: lesken uusi elämä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.10.2010 - 17:45

kuolemaan saakka minut vihittiin . mieluummin olisin pitänyt edesmenneen aviomieheni hengissä ja lystinäni, vaan tuoni hänet 38-vuotiaana vei.
mutta jos oikein raamaattua kaivelee, siellä sanotaan että taivaassa ei ole aviomiehiä eikä vaimoja siellä vaan iloitaan ja ollaan sulassa sovussa kaikki.
ystävättäreni joka sairasti syöpää ja tiesi kuolevansa kohtapian mieheni jälkeen, sanoi että heti kun hän sinne taivaaseen pääsee (oletti pääsevänsä ja oletti myös mieheni sinne päässeen) sanoi pitävänsä lystiä mieheni kanssa.
olalaalalaa, mutta hienoa jos edesmenneellä miehelläni on siellä tuttu hauskuuttaja;)
mutta koska en kirkkoon kuulu, kait minä helvetin kiirastuleen joudun, vaikka ajattelenkin, että se helvetti on kyllä täällä maan päällä.
ihan vastakkaisen sukupuolen kanssa nykyisin susiparina elelen.

Lisätty: 23.10.2010 - 20:07

löysinpä vain ne kohdat mitä Raamatussa sanotaan:
Taivaassa ei kuitenkaan mennä miehelle eikä naiselle vaan siellä ollaan niin kuin enkelit. (Matt 22:23-33.)
Lesket voivat olla huoleti tämän asian suhteen, sillä taivaassa ei ihmisten välisiä avioliittoja ole.
Meidät on kihlattu yhdelle ainoalle sukupuolesta riippumatta ja hän on Jeesus Kristus, Jumalan Poika. (2Kor 11:2.)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.10.2010 - 19:25

kummisetäni jäi taannoin leskeksi muutamavuosi sitten ja löysi tansseista kivan lesken ... nyt heidät vihittiin ja siihen kummastelijoille lausui hän, et eipä tässä elämässä kannata aikaa seurusteluihin haaska , kun ei koskaan tiedä milloinka se viikatemies tulee ja niittää satoaan ... sihen minäkin yhdyn ja olen iloinen hänen puolestaan ja hänen uuden vaimon ... kyllä hän edellistä vaimoaan rakastaa , mutta laaja sydän sihen mahtuu nyt uusikin .. jotta suonen ilon kaikille , jotka sen kohtaavat ja olen iloinne heidän puolestaan .. sanoo raamattu asiaan mitä vaan :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2010 - 19:26

Muistaakseni sanoo, ettei nainen saa mennä uusiin naimisiin - miestä ei sääntö koske. Itse ajattelen näin, että jokainen elää elämänsä niin kuin parhaaksi näkee toisia loukkaamatta. Raamatussa on paljon sellaista, mitä en pidä jumalan ilmoittamana, mutta yhdestä asiasta olen varma: älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2010 - 19:49

En tuomitse lesken uutta liittoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2010 - 21:26

En ole tuomari että voisin ketään tuomita.Jossain sanotaan, ei yksin hyvä ole olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 09:51

Jokaisella on oikeus rakkauteen..
On jäänyt leskeksi, eronnut tai muuten vaan karannut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 13:51

Tämä Raamatun kohta uudellee naimisiin menosta on niitä kohtia, joista kiistellään eniten kasteen ohella.
Toinen kirkkokutan selittää se toisella tavalla ja toinen aivan päinvastoiin. Itse uskon uudelleen alkamisen armoon ja siihen, että rikki mennyt ja erehtynytkin saa mahdollisuuden alkaa uudestaan kaiken alkuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 14:41

Rakkaus on hieno asia, kunhan ei vain asustele eronneitten ja karanneitten kujalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 16:06

Tokkopa se Raamattukaan nyt leskien uudelleen avioitumista kieltää. Vihkivalassakin luvataan rakastaa niin kaun, kunnes kuolema eroittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 17:04

Ei kai sitä nyt tarvitse minkään kirjojen mukaan elellä.Aikuinen ihminen kyllä tietää omassa itsessään miten on. Eteenpäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 18:32

Kunnes kuolema erottaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2010 - 11:44

Kuuntele sisintäsi. Se kertoo parhaiten mikä on oikein ja mikä väärin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2010 - 11:44

onko sillä sitten väliä mitä joku kirja siihen sanoo?
tuskin leski uudestaan avioituessaan "rikkoo suomen lakia" saati kirkon arvoja.
ihmisiä tässä ollaan.

Lisätty: 25.10.2010 - 15:31

jollei tuo h - lauseesi perässä tarkoita Hyvä äiti. sun ipanallas on jotain hiukka kadoksissa vai miten sen sanois. minä en aio elää elämääni lasten ehdoilla. enkä sietäisi sellaiseen puuttumista joka ei heille kuulu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.10.2010 - 22:39

Ei mikään eikä kukaan velvoita elää loppuelämäänsä yksin jos toinen poistuu ennemmin.
Eikä se oikeuta lapsia nimittelemään kumpaakaan yksin jäänyttä vanhempaansa, jos hän löytääkin uuden elämänkumppanin. Tänne jääneellä on oikeus rakkauteen, itsestäänhän se tietenkin riippuu miten ja milloin. Monet eivät ole koskaan etsineet uutta puolisoa itselleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2010 - 10:06

"Kunnes kuolema erottaa"..... omakohtaisesti asia täytyy ratkaista. Monet vaikeasti sairaat, nuorehkot henkilöt, kyllä antavat luvan elää normaalia elämää eli uusi kumppani ei ole poissuljettu asia. Lapsilla ei ole oikeutta säädellä vanhempiensa elämää, niinkuin ei päinvastoinkaan kun on kyse aikuisista ihmisistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2010 - 03:27

Heititpä pahan.
Muistilokeroistani tulisi mieleen, että lesken uudelleen avioitumiselle ei ole esteitä. Sama koskee jopa eronneita, mutta ei kuitenkaan jättävää osapuolta.
Tämä ihan ilman googlea ja isoa kirjaa, joten korjatkaa, jos olen väärässä.