Kärsitkö mielenterveys ongelmista ?

ajoittaisista taikka pitkäkestoisista ongelmia..

Lisätty: 23.09.2008 - 16:46

Siis itse käsin mielenterveys ongelmista ja laitoin tällaisen tänne jos joku haluaa jakaa kokemuksiaa.

Avainsanat: mielenterveys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.09.2008 - 10:59

Uskoisin, että jokaisella jossain vaiheessa mielenterveyskin horjuu aivan kuten fyysinenkin terveys. Onneksi nykyisin on siihenkin apua saatavilla. On vain ikävää, että esim. media vieläkin nostaa mielenterveyden horjumisen joksikin "luulosairaudeksi" kuten Tuomas Enbuske asian esitti maanantaina ohjelmassaan. Katselin surullisena hänen ivailuaan ihmisiä kohtaan, jotka eivät jaksa tätä maailman menoa.

Lisätty: 19.09.2008 - 13:39

Kun tarkemmin ajattelen ohjelmaa niin formaatti taisikin olla ironinen pakina. Ei siinä muuten järkeä ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.09.2008 - 21:33

En oo ainakaan huomannu sellasia oireita (ehkä muut on, vaan ei kertoneet mulle), joskus kyl tuppaa sellanen masennuksen tynkä pukkaa pintaa, mut perusluonteeni on positiivinen, niin äkkiäkös sen pistää sit sivuhun/jättää taaksee (siis masennuksen). Mut ihan hyvä on kyllä välillä ite kunkin tutkiskella ns. sielunelämäänsä/elämänarvojaan jne, ja laittaa kaikki päässään omaan järjestykseensä/käsitellä vastaan tulevat niin hyvät kuin pahat/ikävätkin asiat, niin sit mahollisesti säästyis ainakin näilt pitempiaikasilta mielenterveysongelmilta/masennuksilta, tms.?

Lähteet:
Tääpä taas sellas omaa pähkäilyy, eikä kandee sit miettii koko maailman asioita/murheit, ni pääsee vähemmällä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2008 - 00:16

Aika rankka kysymys näin avoimella foorumilla. Sitä olisi vähän keventänyt, jos olisit ilmoittanut etsiväsi vertaisryhmää tai omaisit jotain taitoja tarjota helpotusta tai parannusta. Mutta näin esitettynä annat kuvat että kyselet vain uteliaisuuttasi jollekkin mahdollisesti hyvinkin kipeitä asioita.

Omakohtaisesti asia ei minua koske, tuli vaan surku jotakuta huonompiosaista...

Lähteet:
iltamiete

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2008 - 08:03

En kärsi mielenterveysongelmista. Mutta kun kysyit, niin voi kertoa, että seitsemän vuotta sitten kärsin masennuksesta. Onneksi älysin hakea itse apua. Silloin, kun olin masentunut, siitä ei voinut kertoa kenellekään. Mutta nykyään voin siitä puhua ihan avoimesti tuntematta, että olen joku "hullu" tai jotenkin huonompi kuin muut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2008 - 11:45

Kai jokaiselta jotain häikkää löytyy,jos oikein aletaan kaivamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2008 - 17:13

En

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2008 - 01:03

en kärsi vaikka tilastojen mukaan mulla niitä pitäisi ollakkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2008 - 15:48

En kärsi.