Ranskassa ollaan nyt nostamassa alinta eläkeikää 62 v, aikaisemmin on ollut 60v, meillä nyt halutaan nostaa myös eläkeikää ?

Aikaisemmin se oli 65, ja muuttui joitakin vuosia sitten 63 v, ja nyt on halukkuutta poistaa tämä eläkeikä, haluaako valtiomme että suoraan työstä kannetaan hautaustoimistoon, ovat vanhat pois eläkkeitä saamasta. Olisitko valmis menemään barrikaadeille omien etujesi puolesta ?

Avainsanat: barrikadit suomeen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.10.2010 - 16:13

Eläkeiän nosto on ihan älytön ajatus, kun ei ihmiset tahdo nytkään jaksaa työssään eläkeikään saakka vaan uupuvat ja joutuvat sairauseläkkeelle ennen aikojaan.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.10.2010 - 14:23

Samaan päätelmään olen itsekin tullut: eläkeikää halutaan nostaa, mutta harvempi yritys haluaa kuitenkaan palkata/pitää ikäihmisiä töissä. Miksi näin? Maksavatko eläkejärjetelmät enemmän kuin työttömänä pitäminen? Näissäpä riittää ihmettelemistä.

En ehkä niinkään enää omien etujen puolesta, mutta tulevien sukupolvien puolesta. Jos katsotaan laajemmin, niin hirvittää yhteiskunnan eriarvoistuminen ja mihin se tulee johtamaan. Asiat tulisi hoitaa ennen barrikadeja tai selkkauksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2010 - 14:48

tuota nyt hiukan ihmettelen itsekkin, kun kerta on nuoria työttömänä saman verran, kuin nyt on töissä yli 63v ... antaa vaan niiden tehdä , jotka jaksaa ja kykenee niinkuin nytkin tekevät ... mutta työllistäisivät nyt ne nuoret tulevaisuuden toivot ja jos sit tuntuu , et on pulaa työntekijöistä , niin nostakoot eleäkeikää ... kohta ei nuorista ole työntekijöiksi , jos niitä ei työlistetä hetinmiten ,kun koulunsa lopettavat ...näin on näreet vai kuisit :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2010 - 16:05

Ei saa eläkeikää nostaa, jotta nuoret saisivat työpaikat...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2010 - 19:56

En kannata eläkeiän nostoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 14:37

Keskiittyisivät vain ihmisten työssä viihtymiseen. Silloin muukin osuus saattaisi järjestyä ihan luonnostaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2010 - 11:46

62 on perkeleen paljon vähemmän ku täällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.10.2010 - 22:31

Valtio meinaa että pidetään vain mahdollisimman kauan veronmaksajia työelämässä. Nuorempi ikäryhmä ei niitä paljoa kartuta. Ja säästöähän siitä tulee yhteiskunnalle kun ei tarvitse vanhainkodeissa heidän hoitopaikkojaan kustantaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2010 - 10:18

Se, että yli 60v-ikäiset pakkosiirretään eläkkelle, ei kyllä ratkaise ongelmia. Jos ihminen on sairas, se on toinen asia, ja meillähän pääsee sairaseläkkeelle.
En tunne niin hyvin Ranskan asioita että voisin ottaa niihin kantaa, mutta Ranskassa on Euroopan lakkoherkimpiä ja herkästi meitlä osoittavia ryhmiä.
Kuka on vanha, sehän on muutakin kun numeraalinen asia eli yksilöllinen kysymys. Taannoin 40v oli vanha eli liian vanha kaikkeen, kuten saamaan uuden työpaikan.
Yksilön on myös pidettävä huolta omasta terveydestään eli elämäntapojensa kautta.

Lisätty: 29.10.2010 - 13:24

Ranskassa laki meni läpi, tarvii vielä jonkun muodollisen jatkokäsittelyn.