Oletko joutunut käymään ylävatsa ultrassa?

Jos,niin minkälainen toimenpide se mahtaa olla?

Avainsanat: ylävatsa ultra

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.10.2010 - 17:37

kivuton toimenpide.

täälläpä siitä kerrotaan:
www.tampere.fi/tiedostot/5sG...uavalm.pdf
www.tampere.fi/tiedostot/5sG...avatsa.pdf

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.10.2010 - 17:20

Eipä koskaan ole sellaista tarvinnut tehdä.Mitä mammografian ottaavat säännölliseti.Joten en voi auttaa. Mielenkiinnolla odotan muiden vastauksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2010 - 18:00

Niinkuin kameralla katsoisivat sielun syvyyksiin.

Jotain kai näkyy, tai sitten ei,
Vekkuli on toimitus, huolta ei.

Katsoa kai kaunista saa,
ehkä joskus jo koskettaa.

Katselehan sinäkin niitä kuvia,
voihan mielessä olla toiveunia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2010 - 18:07

No aina jännittää jokin uusi toimenpide, mutta tätä ei tarvitse edes jännittää.
Aivan kivuton toimenpide, vähän liukastetta vatsalle ja niinkuin pieni sively iholla,
Näin se minulla meni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2010 - 19:19

Muuten en ole utrassa käynyt kuin silloin, kun masussa kasvoi vauva. Oli täysin kivuton toimenpide ja tehtiin juuri niinkuin sirkkaliisa tuossa jo kertoi. Lopuksi vaan paperilla vatsanahka kuivattiin ja minun tapauksessani annettiin mukaan ultraäänikuva tulevasta pienokaisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2010 - 20:11

Uskon että on kivuton toimenpide, kuvaavat vain vatsan läpi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2010 - 12:58

Minulle on joskus tehty viipalekuvaus eli varjoainekuvaus rintakehän kohdalta isossa koneessa. Ja lasten takia on ultraäänet otettu .Ultra on kivuton toimenpide.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2010 - 16:12

On otettu koko vatsan ultra. Siinä vaan maata pötkötellään, liisterit mahan päällä. Lääkäri , taisi olla kaksikin, liikutteli sitä anturaa järjestelmällisesti. Vika löytyi siltä makuulta.Leikkaus oli kahden päivän päästä kuvauksesta.Helppo juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.10.2010 - 23:43

Ultrattu on - lähinnä se kutitti. Ultralaiteella kuljetaan ihopeitteiden päällä ja on todellakin kivuton toimenpide. Älä pelkää turhaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 04:57

Vastaan samoin kuin Ida, ultrattu on useaan kertaan. Mahan päältä kylläkin.