Lettupino toistaiseksi elossa ? Kertokaa rakkaat Napsulaiset mielipiteenne ?

Terve Napsu ystäväni!
Olin Selviä elävänä nyky suomessa kursseilla. Kiitos kaikesta myötätunnostanne ja neuvoistanne. www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/34781
Nyt olen oppinut että älä kuole nälkään. Maksaessasi perintätoimiston korkoja jotka ovat 2-8 kertaisia kuin pääoma. Opin että perintätoimisto ei saa leipää suustani vaikka kuinka nostavat perintä kuluja ja uhkaavat luotto tietojen menolla jotka ovat jo menneet aiemmin lääkäri laskujen takia. En maksa yhtään perintätoimiston laskua ja olen ilmoittanut sen heille jolloin heillä ei ole vaihtoehtoja kuin ilmoittaa laskun perijälle että eivät saa perittyä minun laskuani ja mielettömiä perimiskulujansa. Vain laskun alkuperäinen lähettäjä voi laittaa laskuni ulosottoon. Nyt tilanne on inhimillinen olen suomen lakien turvaama perittävä. Mutta mitä ulosottomies ulosmittaa ? vaatteitani / pyörätuoliani tuoli ei ole minun / eläkeeni joka on minimi. MUTTA minulla on 3:met todella vähän käytetyt hyvät tukevat kengät josko joku tarviisi. Näin olle ulosottomies ilmoittaa laskun perijälle elikkä minun tapauksessani K-S Keskusairaalale että ihminen on varaton. Nyt voimme KUVITELLA kuinka monta ihmistä laskuni työllisti. Kertokaa rakkaat Napsulaiset mielipitaanne. Ps. Muijani (arvonimi) taisteli / tilasi / hankki / kopioi 3 kk tulot/menot sosiaalitoimistolle minun tietämättäni. Näin kuitenkin että perheelämämme kärsi kuukauden ajan hänen ressistään josta hyödyimme 305€.

Lisätty: 20.10.2010 - 19:33

Terveisiä elossa ollaan toistaiseksi !

Tuutikki100 - 02.10.2010 klo 18:23
Mihin olet kadonnut, kun et ole napsuillut aikoihin? Tule pian takaisin!

JULKINEN Tertsi - 19.09.2010 klo 00:06
Mitähän kuuluu Palokan "Lettupinolle"?Toivottavasti kaikki on Sinulla ok!!!!Tv. Tertsi

Avainsanat: perintätoimisto lasku erääntynyt ulosotto perintä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.10.2010 - 20:08

Tervetuloa takaisin Lettupino!
Melkoista yhteiskunnan pykäläviidakoissa pujottelua tuo sinun ja muijasi elämä on. Mutta oli tosiaan kovin työllistävä vaikutus sairaalan laskulla. Topakka muija sinulla!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.10.2010 - 19:47

Tervetuloa takaisin..
Hyvä että sait asiasi rullaamaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2010 - 20:16

Tervetuloa takaisin! Onnittelut vaimon valinnasta, harva jaksaisi juosta byrokratian rattaissa samaan malliin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2010 - 21:03

Lettupinolle kaikkea hyvää mitä maa päällänsä kantaa. Tervetuloa seuraamme. olen iloinen kirjoituksestasi. Oletko terveenä ruumiin ja sielun voinnissa. Kaikkia nöyryytetään tässä elämässä. Välillä enemmän välillä vähemmän.Mutta kaivattu ollaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2010 - 07:33

sisukkuutta tarvitaan. moni tuossa suossa rämpivä ei uskalla / tajua viedä asiaa eteenpäin vaan maksaa ja maksaa ja repii henkisesti itsensä ihan v***ksi.
toivottavasti sun tekstistä sai useampi apua. kiva ku taas olet täällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2010 - 09:09

Tervetuloa takaisin, kyllä täällä vähän ihmeteltiin kun ei aikoihin sinusta mitään kuulunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2010 - 09:56

Ehtisin jo kaipaamaan lettupinon kysymyksiä ja vastauksia. Kaikkien arkisten ongelmien joukossa muistele napsun väkeä ja kirjoittele. Pidähän lippusi korkealla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2010 - 12:18

Kiva kun ilmestyit "ruutuun" on kuin olisi saanut oikein lettuja mansikkahillon ja vaniljavaahdon kera.
Lipseitä päiviä eteenpäinkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2010 - 14:26

Kiitoksia, opettavainen tarina ja mielenkiintoinen tieto, pitääpä tarkistaa tuo, että:
"Vain laskun alkuperäinen lähettäjä voi laittaa laskuni ulosottoon."
Ja perintätoimisto jää silloin nuolemaan näppejään ?
Ei nyt juuri koske minua, mutta tuttuja kylläkin.
Osaako joku Napsulainen suomentaa tuota ulosottoa koskevaa lakitekstiä, miten voi toimia ja mitä seuraumuksia, meille muille ymmärrettävästi ?
Toivotaan etteivät vaan ulosmittaa tietokonettasi.

Parempaa jatkoa Lettupinolle (ja Muijalle), sekä muille sitkeille sisseille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.10.2010 - 23:13

Olen minäkin joutunut laittamaan maksamattomien laskujen takia asiakkaittamme perintätoimistoon ja joudun siitä maksamaan myös itse. Eli ei se perijöillekään ilmaista ole. Mutta totuus on se että ellei ole mitään ulosmitattavaa, niin silloin ei ole. Seuraavaksi ne kyttäävät mahdollisia veronpalautuksia joista käyvät rääppimässä omansa päältä,
Pirullista touhua, mutta jokainen puolustaa oikeuksiaan, niin myös he jotka rahojaan odottavat.
Hienoa että olet jälleen poikennut sivulla, tulehan hieman useamminkin. Voimia syksyysi ja pidä se lippusi korkealla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 05:02

Tervehdys jälleen, kiva kun tulit takaisin.