Onko kukaan napsulainen eronnut kirkosta viime viikon YLE:n Homoillan vuoksi?

Avainsanat: kirkosta eroaminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.10.2010 - 17:17

En ole edes kuulunut kirkkoon ja jos olisin kuulunut, olisin nyt eronnut.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.10.2010 - 15:58

eipä ollut tarvetta edes harkita kun en ole koskaan ev.lut. kirkon jäsen ollutkaan

Jos olisin ollut , tuskin olisin eronut sen takia että joku samassa seurassa ajattelee (ja puhuu) asioita jotka poikkeavat omista aatoksistani, sillä onhan varsin kehnoa strategiaa ja osallistumista se että jättää pelikentän toisinajatteleville

Kirkko tässä nyt joutui kristillisdemokraatien vaalityötä rahoittamaan (kirkolta meni muutama miljoona verotuloja ja kd hankki joukon uusia jäseniä, mahdollisesti myös melko paljon homofobioista kärsivien ääniä)

"Kristillisdemokraatit kertovat vain hyötyneensä homokohusta"

www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa....10/1208396

tunnetusti pelimiehiä nuo poliittisesti aktiivit kristillisyydellä ratsastajat .....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2010 - 16:21

Eipä ole käynyt mielessä .Jos tulee niin ei tuon keskustelun pohjalta.Hyvin vähän noita kirkon palveluita olen tarvinnut.Että en tiedä miksi kuulun kirkkoon.Kirkollisverot otettu taannehtivasti .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2010 - 16:42

Olen kyllä joskus ajatellut eroavani kirkosta ihan eri syistä.Mutta niinkuin eilenki mainitsin,tuo nyt voimakkaasti tapetilla oleva asia ei minua saa sitä tekemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2010 - 17:09

Enpä ole aatellut moista temppua tehdä...
Kun en edes mokomaa ohjelmaa katsonut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2010 - 18:33

En ole ajatellutkaan sellaista, sillä ei minua minun kirkkoni vie taivaaseen, vaan oma uskoni.

Lisätty: 21.10.2010 - 22:41

Kuulun ev.lut.seurakuntaan, sillä on hyvä olla joku oma seurakunta ja kun on lapsena siihen kastettu ja sukupolvet minua ennen siinä olleet, niin olen myös minäkin.
En siis mene ev.lut.srk. oppien mukaan taivaaseen,, vaan oma uskoni uskon alkajaan ja kuoleman voittajaan vie minut perille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2010 - 19:39

En ole eronnut kirkosta homojen takia enkä eroa minkään muunkaan asian takia.Pysyn kirkossa mihin vanhempani ovat minut saattaneet kasteen yhteydessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2010 - 19:50

Jaksan maksaa kirkollisveroa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2010 - 05:46

Kylläpäs tästäkin aiheesta nousi suuri haloo. Ärsyttää ja kummastuttaa. En minäkään kirkon palveluksia ole tarvinnut. Kyseenalaistan tällä hetkellä vähän kaikki kirkot, mutta eihän omaan uskoonsa mitään laitoksia tarvitse eikä sitä ulkokultaista prameutta. Toisaalta tavallisia ihmisiä ne ovat papitkin...eivät yhtään sen kummempia. Minusta jokainen ihminen on vain ihminen olkoon sitten homo, lesbo tai mitä muuta tahansa. meidän pitäisi saada olla tasa-arvoisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2010 - 07:44

olen ev.lut. mutta en ole eronnut kirkosta. kuten kaikki muutikin kohut tämä laantuu aikanaan. jokainen voi olla mikä haluaa ja kun suomessa on "sananvapaus" saa myös sanoa mielipiteensä. olisi kyllä hyvä kun noita mielipiteitä sanottaisiin harkiten eikä toisia loukaten. tää on selkkaus josta pitää päästä yhteisymmärrykseen.
luulen että yksi syy kohulle on että osallisina on ollut tunnetut ja valtaapitävät kasvot. jos joku pummi puiston penkillä olisi huutanut samoja asioita - se olisi vaan viety putkaan tai joku tempassu sitä alvettiin.
tää on niin tätä. jaksamista jokaiselle osapuolelle. henkilökohtaisesti en katso kärsiväni jos samaa paria olevat saavat kirkosta tukea. "rakasta ja sinua rakastetaan" ja silleen.

Lisätty: 21.10.2010 - 10:11

kissaäidin vastaus on aika tyhjentävä. eiköhän siihen eroomiseen tarvita totaalinen uskon loppuminen - ja kovin on höllässä usko jos homot / lesbot saa sen järkkymään.
on se jumalauta kumma kun uskonnon takia pitää jo suomessakin ruveta tappeleen. ja ettei kenenkään tartte vetää herneitä nokkaan tosta lauseesta - sananvapaus ja mielipiteiden sanominen on minunkin oikeuteni ja tuota mieltä olen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2010 - 09:58

En ole eronnut, ei toistaiseksi ole tarvetta siihen. Mutta jos tulee laki jonka mukaan homot vihitään kirkolliseen avioliittoon, silloin kyllä eroan. En käy kirkossa säännöllisesti mutta vakaumukseni on kristillispohjainen.
Vähemmistöryhmä on nostanut ongelmistaan kovan älämölön, en ymmärrä miksi. Pienen vähemmistön takia ei maan lakeja ole tarvis muuttaa.
vouhkataan jostain tasa-arvosta, mitä se tässä kohtaa tarkoittaa, sitä en ymmärrä. Ko. vähemmistöryhmä on syntynyt tähän maailmaan ja saa elää täällä ihan kenen kanssa tykkää niinkuin tähänkin asti. Onko tutkittu ovatko kaikki homot hirvittävän "kirkkouskovaisia" ja haluavat välttämättä kirkkovihkimisen ja "kirkkohäät"? Luulenpa ettei niin ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2010 - 21:44

Ihmiset eroaa kirkosta jos ei homoja vihitä - ja ihmiset eroaa kirkosta jos ne vihitään kirkossa...

Jopa on kinkkinen yhtälö - teki niin tahi näin niin aina joku eroaa:)

Mun mielestä (anteeksi nyt etukäteen ihmiset jotka olette eri mieltä) homot voisivat tyytyä siviilivihkimiseen ja rekisteröintiin, hittojako ne tuonne kirkkoon änkeävät.

Jokainen ihminen saapi olla homo tai hetero tai ihan mikä lystää (paitsi pedofiili) mutta miksi ärsyttää tuollaista patavanhollista instuutiota? Jos kirkko ei hyväksy niin so whart sitten....

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.10.2010 - 21:46

Sen takia en kirkosta eroaisi. Niin ahdasmielinen en sentään ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 05:07

En eronnut, enkä edes harkinnut eroavani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 17:12

Kyllä oli ihan hiuskarvan varassa. Inhotti keskustelu siinä määrin. Aletaan nyt julkisella paikalla isoon ääneen vouhottamaan vihitäänkö vai ei.Jos joku vihkii ja siunaa niin ok.Jos ei, niin sekin on ok.Ahdasmieliset kirkonpalvelijat voisivat päivittää kirjojansa ja kantojaan.Se on pääasia, että ihminen osaa rakastaa.Mitä sen on väliä onko kohde mies vai nainen. Kunhan on.