Millainen kaupunki on Rooma marraskuussa? Onko kokemuksia Roomasta tähän vuodenaikaan?

Millainen kaupunki Rooma on tähän aikaan vuodesta? Olemme suunnitelleet Roomaan lähtöä marraskuus ensimmäisenä tai toisena viikonloppuna. Onko kokemuksia Roomasta myöhään syksyllä?

Avainsanat: rooma

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.10.2010 - 20:18

Myöhäisin aika, jolloin olen ollut Roomassa on lokakuun viimeinen viikko ja siihen mahtui kaikki ilmanalat: sadetta, aurinkoa ja t-paitakeliä, kylmää toppatakkikeliä. Edellinen viikko oli ollut hellettä. Varaudu näihin ilmoihin, niin et pety. Suurimmat turistisumat ovat jättäneet kaupungin eikä nähtävyyksiin ole ryysistä, pääset ilman jonoja katselemaan Vatikaanin aarteita ja Pietarin kirkkoa. Ota ennakkoon jo netistä säätietoja ja päivitä hotellissa, niin voit suunnitella milloi lähteä katsomaan ulkoilmanähtävyyksiä. Antoisaa Rooman matkaa, kaupunki on aina upea.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastaajalle. Ihana kommentti kokemuksien siivittämänä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.10.2010 - 18:48

Roomaan on kiva mennä milloin vaan

Marraskuu lienee vuoden sateisin (tilastollisesti joka kolmas päivä on sadepäivä) mutta sehän ei paljoa haittaa kunhan on siihen varautunt

normaalisyksyinä lämpötila vaihtelee 10 ... 15 C välillä, se on syytä huomioida vaatetusta ja majoitusta valittaessa

parhaat nähtävyydet ovat säänkestäviä

rajavartija.blogspot.com/200...punki.html

Buon viaggio ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 19:17

Tässä eräs keskustelupalsta kysymykseesi...

keskustelu.plaza.fi/matkalau...ulukuussa/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 20:41

Rooma - lempikaupunkini.
Olin sielä heinäkuussa, jolloin varjossa oli 29 C ja Forum Romanumille meinasi läkähtyä.
Jos ei sada niin Marraskuu on oikein hyvä matkailu kuukausi Roomassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 21:09

Rooma on upea kaupunki ympäri vuoden. Marraskuussa kannattaa varautua sadekuuroihin ja jopa pitempiaikaiseenkin sateeseen. Mutta, sateen jälkeen paistaa aina aurinko.
Kunnolliset varusteet mukaan ja matka ei voi epäonnistua.
Hyvää matkaa Ikuiseen kaupunkiin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 22:04

Rooma on Rooma, oli vuodenaika ja sää millainen tahansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2010 - 08:21

Kyllä syksy on ihan ok, ei ole liian lämmintä , se on plussaa. Saattaa tulla päivän mittaan sadekuuroja, jotka ovat rankkoja. Mutta kyllä siellä tekemistä aina riittää, jos on kiinnostunut museoista yms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2010 - 15:23

Vastaa lämpötilaltaan lähinnä kai Suomen syyskuuta eli pienen sateen pitävä välikaustakki niskaan ja menoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.10.2010 - 21:31

Syksy saapuu Roomaankin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2010 - 00:37

Rooma on kelpo kohde ihan mihin vuodenaikaan tahansa,syö,juo ja nauti Roomasta.
Voit vakuuttua leffasta nimeltä *Eat,pray,love*,siinä aika edustava kuva Roomasta.