Mikähän lukusarja on Turku Energian piipussa ja miten se muodostuu?

Ympäristötaidetta Turussa.
Kaunis on katsella.

www.napsu.fi/matkailu/matkak...-24--Turku

Avainsanat: piippu energia turku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.10.2010 - 15:11

1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55

se on niinsanottu Fibonaccin lukujono (Fibonacci Sequence) 1-55, jossa sarjan kukin luku on kahden edellisen luvun summa)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.10.2010 - 15:11

fi.wikipedia.org/wiki/Turku_Energia

Lisätty: 19.10.2010 - 15:16

ItalialaisenMarrion Merzin 1994v.suunnittelema. Neonvaloteos.1-55 ,Fibonacci Seguence.
Maamerkki .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 15:16

Näinhän sen Valperi tyynesti lepoasennossa esittää, uskon sitä tarkemmin tutkailtuani, mutta jään
miettimään, missä tälläistä jonoa tarvitaan.

Lähteet:
Valperin viisaudella

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 15:35

Olen joskus tämän selvityksen lukenut, ja föri odotellessa laskenut lukuja, aika joskus loppuu kesken.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 15:43

Kasvihuonepäästöistä kertova suure (ko) lienee!
fi.wikipedia.org/wiki/Fibona...n_lukujono

(En tosin löytänyt seksinaccin lukua wikistä.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 16:14

fi.wikipedia.org/wiki/Turku_Energia

Turku Energian savupiippu toimii hyvänä maamerkkinä. Neonvaloteos Fibonacci Sequence 1-55 on italialaistaiteilija Mario Merzin käsialaa vuodelta 1994.

www.turkuenergia.fi/index.ph...85484c5e43

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.10.2010 - 21:21

Ja wiki tietää kun siltä kyselin:
fi.wikipedia.org/wiki/Fibona...n_lukujono

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 05:18

Fibonaccin lukujonon ajatuksena on laskea yhteen kaksi edellistä lukua, ja näin saada seuraavan luvun arvo. Fibonaccin lukujonon ensimmäiset yksitoista lukua järjestyksessä ovat 0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55. Joskus on myös tapana määritellä Fibonaccin lukujonon alkavan ykkösestä eikä nollasta.