Minä nyt kysyn mitä mieltä olette tästä kirkon ja homojen sekä Räsäsen nahistelusta ?

Minä katsoin sen ohjelman , en kuulu kirkkoon ja annan ihmisten olla mitä ovat, mustia, arabeja , homoja, ei minulla ole mitään uskovaisia vastaankaan, ja minulla on myös korkeampi voima vaikka epäilijä olenkin ( äitini )

Avainsanat: homoliitot

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.10.2010 - 20:00

Kirkko se iskee itseään päähän.En katsonut tuota ohjelmaa,kuulun kirkkoon,kun en viitsi erotakkaan,mutta minusta jokainen saa olla mitä onPäivi Räsänen pitäköön omat mielipiteensä ominaan.Nyt vallitsee joukko hysteriä ja erotaan kirkosta,koska se käy netin kautta niin kätevästi ja ihmettelen sitä,että suomalaisista on tullut laumasieluja,minusta se on hyvin surullista.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.10.2010 - 15:04

Onneksi en ole katsonut koko keskustelua. Mutta sanon että jos joku sanoo mielipiteitään .Ei se vaikuta kirkoon omasta mielestä.Se on sen yksityinen kommentti ja milipide. Ei kirkon tarvitse siitä Päivi Räsästä syyttää. Hakekoot Kirkko syitä sieltä Kirkosta.
Aina jokaiseen joku sivullinen syntipukiksi.Ennen syytettiin maanviljelijöitä,kansalaisia milloin mistäkin,yksityiset talojenomistajat likaa kaikki vesistöt ja ilmat. Eikä tehtaista puhuta mitään ,eikä niitä korvata millään.Ne on niin isoja potteja kun pamahtaa että pois alta ja karkuun.
Olkoot ihmiset niitä miksi ovat syntyneet.

Lisätty: 20.10.2010 - 10:33

Kirkon tutkimuslaitoksen mukaan.Netti aikana, helpompi erota kirkosta.Kirkoon kuuluvista vain 30% hengelliset syyt jäsenyyteen.Joukkopajo vain ajankysymy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 15:14

No syntupukki on nyt tehty Päivi Räsäsestä. Surkeaa luettavaa.En kannata homojen ja lesbojen vihmisistä,
mutta jokainen saa pyytä itselleen siunausta asiassa, jossa tarvitsee sitä. Nöyrtyjän paikalle on helppo mennä ja voi mikä vapaus sieltä kohtaa ihmistä. Katson omasta näkökohdastani, että homo-, ja lesboliitot
ovat syntiä, en hyväksy sitä. Ev.lut kirkko mihin kuulun on nyt kyllä vähän leviämässä ojiin ja aitovieriin.
Mutta tämä vain mielipiteesi ja olen rehellisesti Päivi Räsäsen puolella,
Älkäämme hiettäkö mekään ensimmäistä kiveä, tuomari on yläpuolellammme,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 15:23

Mielestäni homot ja lesbot eivät ole normaaliin maailmanjärjestykseen kuuluvia. Pysykööt kaukana kirkoista ja muista pyhistä paikoista. Turhaa porua moisesta asiasta, hävetkööt ja olkoot loukoissaan.
Kyllä tuloistani vievat kymmenykset kirkolle, kuten Helsingissä olevalle "isollekirkollekin". Sielä niitä pappeja piisaa ja kansassa heidän arvostelijoitaan kuten "meän Matinkin". (Kappas kun eivät ole keksineet nimittellä häntäkin homoksi.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 15:38

Enpä ole seurannu heidän nahisteluaan.Homojen liitoille en anna juu enkä jaa ääntä.Joskus on käynyt mielessä kirkosta eroaminen.Mutta tämä nyt mediaa suuresti kuohuttanut asia ei saa minua kuitenkaan liittymään niiden tuhansien ihmisten joukkoon, jotka näin ovat viime päivien aikoina tehneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 16:15

Enpä ole seurannut eikä kiinnosta...
Mutta uutisissa tulee koko ajan kirkosta eronneista, katson tuon turhaksi uutiseksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 16:17

Joskus vaan ihmetyttää, että mihin tämä maailma Ja Suomi on menossa? Ei ole pikäkään aika siitä, kun homoseksuaalisuus oli rangaistavaa. Nyt tuo sama asia olisi hyväksyttävä joka paikassa. Ja samaan aikaan mm. pohjammaalla tuomitaan mies, joka on "kaatanut" neljä naista, vankeuteen. Ihmettelen suuresti??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 18:34

Katson YLEn Homoillan ja kyllähän siinä mielestäni aika suoraan annettiin ymmärtää, että homot ja lesbot ovat toisen luokan kansalaisia ja heidän on kirkolta turha mitään pyytää. Eniten äänessä oli Päivi Räsänen, mutta puhuiko hän puolueensa vai kirkon puolesta, siinä on nyt raja hämärtynyt.
Jos kirkkoon kuuluisin, niin ehkä en kuitenkaan sen keskustelun pohjalta olisi eronnut siitä. Ja jos olisin lesbo, olisin kyllä kovasti loukkaantunut siitä keskustelusta.
Jotenkin tuli mieleen vaan sellainen kysymys, että missä oli nyt se paljon kirkonkin kuuluttama lähimmäisenrakkaus- vai onko sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 18:45

Jokaisella on omat mielipiteet ja parempi antaa niiden olla omassa arvossaan. Kuka meistä on oikea henkilö tuomitsemaan ketään toista. Mielipiteitä pitää ja saa olla. Erilaisiakin. Erilaisuus on rikkaus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 19:15

haluan elää itse valitsemallani ja parhaaksi näkemälläni tavalla, johon kuuluu myös se,
että minun puolestani samoin saavat tehdä kaikki muutkin, kunhan pysytään lain asettamissa puitteissa

kirkko, homot ja Räsänen eivät kuulu minun elämääni, eivätkä järkytä mukavuusaluettani,
joten saavat puolestani olla keskinäisessä ristiriitatilanteessa ilman että tunnen mitään tarvetta edes kommentoida vaikka julkisuudessa onkin esitetty aika surkuhupaisaa 'komediaa' josta on yritetty vääntää vielä tragediaakin ....

valperi.blogspot.com/2007/04...sofia.html

- sotikaa rauhassa -

Lisätty: 20.10.2010 - 10:48

Vai oliko kyse vain kristillisdemokraattien kovasta vaalipelistä?

www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa....10/1208396

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 20:30

en kuulu ev.lut.kirkkoon, enkä mihinkään muuhunkaan torvisoittokuntaan.

kukas nämä homot ja lesbot sitten on luonut? perkelekö?
eikös sitä raamatussa sanota / kirjoiteta että :

"Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen."
(1 Moos. 1:26-27).

"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi" (Matt. 7:1);

"Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi?" (Matt. 7:2-5)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 20:44

Olen eronnut kirkosta jo aikoja sitten. Tämä ei tietenkään tarkoita, ettenkö uskoisi korkeampaan voimaan, Jumalaan. En voi kuin ihmetellä sitä suvaitsematonta meininkiä mikä kirkoissa vallitsee - homot eivät ole ainoa ryhmä, jota alistetaan eihän nainenkaan kelpaa kaikkien mielestä papin kaapua kantamaan. Jos olisin ollut kirkon jäsen vielä silloin, kun naipappeuskeskustelu kävi kuumimmillaan, olisin aivan varmasti eronnut kirkosta - ihmettelen, että niin moni nainen edelleenkin kuuluu kirkkoon. En myöskään ymmärrä, että kirkolla on varojensa sijoitusvaikeuksia (muutama vuosi sitten tätä päiviteltiin) ja samaan aikaan tarvitsevia on ympäriinsä. Tekopyhää ja ihmisiä luokittelevaa touhua. Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi - mihin tämä tärkeä käsky on unohtunut. Puhui Räsänen sitten puolueen tai kirkon edustajana, on hänen saamansa ryöpytys sitä mitä hän tilasi, noin natsimaisilla mielipiteillä ei voi jäädä varjoon keskustelun ulkopuolelle. Elä ja anna toisten elää.

Lisätty: 19.10.2010 - 22:08

www.youtube.com/watch?v=ADpCuXk7kfE

papit laulavat homorauhan puolesta YouTubessa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2010 - 08:49

Katsoin ohjelman tallennettuna ja oli kyllä ihmeellistä keskustelua. Homot olivat agressiivisia eivätkä ainakaan tuolla asiaansa paranna. Sitä en parhaalla tahdollakaan ymmärrä missä heitä syrjitään että pitää tuollainen mekkala nostaa.
On myös sekoitettu virheellisesti kirkko puhtaasti lainsäädännölliseen asiaa, ne ovat 2 erillistä asiaa.
Toki kirkko vihkii ihmisiä avioliittoon ja kirkkovihkiminen kuuluu vain kahdelle eri sukupuolta olevalle henkilölle. Puhutaan sukupuolineutraaliudesta ja kirkossa siunaamisesta mutta se on vain välivaihe (niin sanoi myös eräs naispiispa toisessa TV-ohjelmassa) ja se ei ole omasta mielestäni oikein. Jos raamattu on se kirja jota kirkossa noudatetaan, tehtäkööt myös niin.
Hyvä tietysti että asioista keskustellaan mutta nyt lyövät laineet liian korkealla.
Olen kirkon jäsen, en käy aktiivisesti tilaisuuksissaan, mutta myös yhteiskunnallinen näkemykseni puoltaa kirkon jäsenyyttä. Saattaa tulla ero .....
Räsänen olisi voinut olla hieman varovaisempi sanomisissaan mutta sekä srkn jäsenenä että puolueensa vetäjänä hänellä on keskusteluoikeus niinkuin kaikilla muillakin.
Paljon kalapaliikissa on vaalipuheita... ihmettelen esim. Wallinin sanomisia, olen pitänyt häntä järki-ihmisenä mutta puolueensa täytyisi saada kannatuksensa pysymään vähintään.
En sorra millään lailla homoja tai lesboja, se on selvää, eivät häiritse minua millään lailla.
Nyt on kyllä kirkosta eronnut sellaisia jotka ovat siinä vain löyhästi kiinni.

Lisätty: 20.10.2010 - 13:17

Räsänen on joutunut ihan turhaan leimatuksi eli hänestä on tehty syntipukki. Ikävää sinänsä.
Politiikkaa ja kirkkoa ei tule kytkeä yhteen, taisin sen jo sanoakin mutta homppelit yrittävät niin tehdä. Jos tuo siunaaminen menee läpi ja sen jälkeen avioliittoon vihkimen, silloin eroan kirkosta välittömästi. Sillä suunnalla on arvot hukassa mutta katsottakoon ensin mitä eduskunta päättää laista. Tällä vaalikaudella sitä ei hyväksytä kuitenkaan. Valtion ja kirkon ero on myös yksi mahdollisuus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2010 - 11:03

Räsänen vain yrittää kerätä pienelle puolueelleen äärivanhoillisten ääniä tuleviin vaaleihin ja niitähän kyllä löytyy tämän asian avulla kiihkoilemalla.
Halpamaista puoluepolitiikkaa, toimia ihmisiä ja inhimillisyyttä vastaan uskonnon avulla, muistuttaa jo sitä naurettavaa amerikkalaista lahkokiihkoilua.
Eihän Räsänen edusta mitään kirkkoa eikä uskontoa, vain pientä puoluettaan.
Ei kannattaisi moisista puheista hermostua, saahan mielipiteitä olla hiirelläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.10.2010 - 21:17

En katsonut ao. ohjelmaa, mutta mielestäni jokaisella on oikeus rakastaa ja tulla rakastetuksi.
Kirkko on ahdasmielinen tässä asiassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 05:19

En lähde ketään tuomitsemaan, tehköön jokainen omat päätöksensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2010 - 00:33

Anna meille Sanasi valo pimeyteen ja muista meitä kaikkia.