Valtakunnallinen luomuviikko alkoi tänään,käytätkö sinä luomutuotteita?

Mie käytän kyllä ihan tavallisia ja hyviä ovat nekin.

Avainsanat: luomu ylellisyyttä kalliinpaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.10.2010 - 19:29

En todella käytä luomu tuotteita, ostan ihan tavallisia, pois se minusta...
Ei ole minun juttu...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.10.2010 - 19:59

Luomu ja luomu, itse siitä olen kuullut liikaakin.Toiset ei pidä puheestakaan, mutta täytyy sanoa että itse arvostan luomu tuotteita.Minä kasvattelen juurikkaita sellaisessa maassa jossa ei ole ostolannokkeita käytetty 40 vuoteen. Saanut rauhassa levätä ja ruohottua, mikä sitten käännetty lannokkeeksi .Aivan luonnosta omaa parannusta.
Ennen hain navetalta maidon jossa mukana paksu kerma. Nyt en enään, kun lehmät laitettu pois. Kaupanmaidosta tuppaa tuleen ongelmia vatsan kanssa.Myllystä haimme justiin lauantaina tuoreet hiivaleipäjauhot ja vehnäjauhot,kuorittuja kokonaisia jyviä.Joista itse leivon porkkana,punajuuri,nauris sämpylöitä
.Omissa juurikkaissakin kovasti työtä ei ne itsellään tule pöytään.Mutta tietää mistä ja miten kasvaneet.Nyt oli hyvä kasvu vuosi. Sienet ,marjat kerään metsästä.Kuivaan,pakastan ja suolaan.Omenat omat on tärkeitä syksyllä. Kuivaan ja hilloan.Aika kuluu hyvin puuhaltaessa.Joskus tulee mieleen että helpommallakin pääsis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2010 - 20:09

Minä harvoin ostan luomua, pikkuihmisille jotain hedelmiä, tomaatteja, en itsellemme osta luomua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2010 - 21:09

Joskus ostan luomuvihanneksia ja -juureksia, mutta en ole niiden kovin innokas suosija.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2010 - 21:26

Yritän ostaa luomua mahdollisimman paljon, tänään ostin luomu jauhelihaa. Luomuhinnat kyllä hirvittävät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 01:38

Ostan ihan normaaleja elintarvikkeita. Joissan on joskus lukenut sana luomu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 08:25

Ei luomu sana ole jumala minun ruokapaketin kyljessä. Lapsena sain syödä maalla luomuruokaa ja suuren osan elämästä nyt olen syönyt näitä kaikenmaailman lisäainejuttuja suuren osan elämästäni.
Ei se yksi kaksi luomutuotetta enään minua pelasta elämääni pidennä sinne tai tänne.
Ja minulla määrää pieni eläkelompakkokin sen, onko syömäni kananmuna munittu stressikanalassa
vai vapaana lennossa pudotettu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 09:22

Kyllä luomua tulee ostettua silloin tällöin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.10.2010 - 20:38

Rasvaton Luomumaito on jääkaappini vakiovaruste.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 21:56

en tietoisesti mutta ehkä joskus vahingossa