mikä on haalaaja (ammattinimike)?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.09.2008 - 20:02

ammattihan jo tulikin selväksi, nimityksen alkuperä taas löytyy vieraista kielistä (engl. / saksa/ hollanti), perusverbit vetään, raijata jne.

______________
M.Webster: ....
Etymology: Middle English halen to pull, from Anglo-French haler, of Germanic origin; akin to Middle Dutch halen to pull; akin to Old English geholian to obtain
Date: 13th century
_____________

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.09.2008 - 16:35

Se on kai jonkinlainen sekatyömies(nainen)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2008 - 16:37

Haalaus tarkoittaa työmaalla tapahtuvaa materiaalien hakemista, välivarastosta tai kuljetusvälineestä ja niiden viemistä työpisteeseen, ja haalaaja on ilm. tämä työntekijä, joka sen hommelin tekee?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2008 - 17:03

(löysin esimerkkinä haalajan hommia työpaikkailmoituksista.)

Kansainvälinen asiakkaamme Pitäjänmäessä hakee haalaajaa konepajaympäristöön. Työnkuvaasi kuuluu usean kymmenen tonnin painoisten moottorien siirtojen valmistelut sekä toteutukset. Myös tuotannon järjestelytyöt ja osien haku kokoonpanijoille sekä nosturein että trukeilla kuuluvat työhösi.

Lisätty: 16.09.2008 - 17:06

mun pit pistää lähde kohtaan [ google --> haalaaja ] mut mä sähelsin pistää vastauksen vahingos ennen ku kerkesin kirj.sitä.

Lisätty: 16.09.2008 - 17:35

ja sekin miun pit pistää että sekatyöntekijähän se haalaaja onpi. ( voi tät miun hajamielisyyttäin )

Lähteet:
google -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2008 - 17:11

käytetään nimikettä laahaaja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2008 - 17:32

haalaaja - sekatyöntekijä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2008 - 18:04

Toi Terhin esimerkki-ilmoitus on meidän talosta ja homma pitää sisällään ainakin painavien kuormien siirtelyä nostureilla ja trukeilla tehtaan alueella; siis staattoreita, roottoreita ja kokonaisia moottoreita... ja nehän painaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2008 - 11:54

Olisiko kantaja?