mitä tarkottaa sisään ajo?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.10.2010 - 18:18

jos tarkoitat jotain kulkuneuvoa
vilkaise manuaalia (käyttöohjekirjaa).
olettaisin että siellä selostetaan, ettei tiettyjä kierroksia saa ylittää ja/tai tiettyä nopeutta ei saa ylittää jonkun kilometrimäärän aikana.

Tekniikan Maailmassa kerrotaan:
tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t3306

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.10.2010 - 19:10

Esim, ajat ovien läpi talliin niin on taatusti sisäänajettu!
Ennen vanhaan manuaali puhui "totutusajosta".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2010 - 20:01

Tässä siirrän keskustelupalstalle...
tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t3306

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2010 - 20:15

sisään ajo tarkoittaa nimenomaan sitä talliin ajoa,

kun taas sisäänajo sitä mihinkä palisanteri jo viittasikin

(tämä on yksi niistä esimerkkitapauksista joissa olisi hyvä olla huolellinen noiden yhdyssanojen kanssa)

Lähteet:
www.cs.tut.fi/~jkorpela/suom...sanat.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2010 - 21:05

murobbs.plaza.fi/autot-ja-mu...anajo.html

Lisätty: 17.10.2010 - 21:06

Siinä jonkinlaista sisäänajoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2010 - 21:18

Silloin, kun minun rollaattorini matkamittari näytii 10 000 kilometriä, katsoin sen sisäänajetuksi.
Oli ollut monella Tallinnan keikalla ja helpottanut huomattasvasti lastin kotiin tuontia.

Lähteet:
oma ymmärrykseni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2010 - 10:09

Sanonnalla on monta merkitystä. Auto ja liikenne kategoriassa lienee kysymys auton moottorin käyttöönoton alkuvaiheita. Jotkin valmistajat ilmoittavat siihen liittyen suurimman sallitun ajonopeuden ja ensimmäisen öljynvaihtovälin. Annettuja ohjeita kannattaa noudattaa, sillä se lisää moottorin "elinikää".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2010 - 10:10

otetaan rauhallisesti ensimmäiset käytöt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2010 - 22:01

Sisäänajon voi suorittaa liikennevälineille, kengille, silmälaseille, huonekaluille, työkoneille yms. Alkutotuttelua käytön alkuvaiheessa, että tottuu sekä sisäänajaja että sisäänajettava.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.10.2010 - 19:50

Hellävaraista uuden auton käsittelyä ensikilometreillä.