Iltapäiviä napsut. Mikäs oli sunnuntairuokanne?

Meillä syötiin savusiikaa, kermaperunoita sekä fetasalaattia. Jälkkäri on tässä tekeillä ja nyt syntyy voipuuro elikä samettipuuro toiselta nimeltään ja sehän vaatii seurakseen voimakkaan, ohuen mehukeiton jonka keitin mustaviinimarjoista ja mansikoista. Voipuurovillitys alkoi, kun töissä vanhuksille tuli eilen jälkiruuaksi sitä ja kaikki olivat vielä tänäänkin ihan lääpällään. Kyselivät milloin voipuuroa saadaan lisää. Parikymmentä vuotta sitten olin sitä itse maistanut joten nam...kohta pääsen herkuttelemaan.

Avainsanat: sunnuntai menu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.10.2010 - 19:52

uunissa valmistui possunulkofilettä ,pottui , kasviksia uuninkautta sekä sienikastiketta ..jälkkärin otin vasta nyt eli kuppi kaffet ja paripiparii .... tummiaviinirypäleitä ... ja mietin kohta mitä sit iltapalaksi ?

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksistanne. Kyllä ruoka on sitten ihana asia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.10.2010 - 16:12

Tulimme juuri saunasta. Perunoita ja lihapullia tulossa,jälkkäriksi mustikkakeittoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2010 - 16:18

Meillä yleisön pyynnöstä tänään syötiin nakkikastiketta, perunamuusia sekä salaattia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2010 - 17:49

Meillä olikin tänään lihapullia,perunoita,metsäsienikastiketta,porkkanaraastetta,sienisalaattia ja jälkiruoaksi karpalokiisseliä kruunattuna kermavaahdolla.Kaikista parasjuttu oli,että poikani oli meillä sunnuntaipäivällisellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2010 - 17:55

Perunoita, jauhelihakastiketta johon lisäsin yhden nuudeli pussin mausteineen ( tyttäreni opetti) olihan ihan yllättävää itse en noista nuudeleista ole pajoa perustanut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2010 - 18:13

Pyttipannupäivä oli tänään. Pannulla kaikkea mitä oli kertynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2010 - 19:01

Sirkka mutusteli tänään neulamuikkuja, voiisa paistettuja ja uuniomenajälkiruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2010 - 19:38

Onneksi on vatsa täynnä, ei noita napsulaisten herkutteluja voisi muuten lukeakaan. Meidän perhe söi tänään ulkona kiinalaisessa ravintolassa. Annokseni oli sitruunaista kanaa ja kyllä olikin hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2010 - 21:12

Meillä ruokana sitä sun tätä, kaapin tyhjennystä.Mutta sullahan nami ruuat, tosi herkulliset.Tuli tosta voipuurosta ihana tunne .Lapset kun oli kotona keitin voipuuroa ja vahvaa soppaa .Se vasta hyvää ja herkullista.En enään aikoihin ole tuota muistanut.Muusia, jauhelihakastiketta ,punajuuria ,tomaattia,pikkelsiä.Siihen leivät ,maidot ,mehut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2010 - 00:40

taas sitä samaa kuin viimekuussakin ... ;-D

valperi.blogspot.com/2010/09...annos.html

Lisätty: 18.10.2010 - 01:46

rajavartija.blogspot.com/201...ipala.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2010 - 08:40

Kuhalfileitä paistettuna, juuressosetta ja salaattia. Jälkiruokana hedelmärahkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.10.2010 - 19:48

Voi kun muistaisi. Taisi olla jauhelikastiketta ja perunoita.