Jokos on puutarha-asiat talvea varten kunnossa?Onnelassa amppelimansikkani kukkii ja eilen söimme kaksi kypsää mansikkaa..?

Lisätty: 15.10.2010 - 09:59

Tänä syksynä en istuttanutkaan narsissien enkä tulppaanien sipuleita maahan vaan suuriin emalikattiloihin ja laitoin kellariin. Otan ne sitten keväällä ulkokuistille ja rappusille kukkimaan. Eipä pääse myyrät herkuttelemaan tällä kertaa, ähä kutti.

Avainsanat: mansikka hassu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.10.2010 - 10:07

Kyllä ne alkaa olla talvea varten kunnossa, mutta kun kukkiikin vielä kärhöjä, syysleimua, daalioita, ja krassit, sipulikukat on istutettu.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksistanne. mansikanmakuiset terveiset Onnelasta. Amppelimansikkani heräsi nyt vasta kypsyttämään mansikoita.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.10.2010 - 10:21

Kukat on nostettu hiukan lämpimämpään paikkaan."2 kaktusta oikein julmetun kokoista odottaa kasvihuoneessa siirtoa jonnekkin .En oikein tiedä minne, ovat piikkisiäkin.Käärmekaktuksia.
Tänään laiton pikkulinnuille 3 automaattiin auringonkukan siemeniä .Ostin varuiksi ja nyt on tarpeen ruokkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2010 - 10:38

Pihan hoitaa talonmies, joten ei puutarhaa itsellä..
Mutta Kupittaan puistoa jossa käyskentelen hoitaa nuo kaupungintyöläiset kovalla tohinalla, niitä tulee seurattua...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2010 - 11:04

Puutarhani on viimeistelyä vaille talvivalmis. Viime viikoloppuna ehdin viimeinkin siistä vielä paikoillaan ollet kuihtuneet kukkanvarret pois ja peitellä kasvit lehdillä, havuilla ym. muilla suojilla. Samalla sain vaihdettua talvenkestäviin ruukkuihin kesäkukkien sijalle kanervia, havunoksia ja muuta lumimaisemaan sopivaa koristusta. Ne kun vielä ehdin nostella omille paikoilleen niin sitten puutarhatyöt meidän kodissa on tehty ja talvi saa tulla .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2010 - 11:12

nyt on puutarha siinä hapessa ku on - keväällä sitten taas.
mulla oli kanssa kuistilla vielä viimeviikolla amppelimansikat ja osa kukki ja osassa marjoja.
ne on nyt sijoitettu kohopenkkiin jonka väsäsin - saas vaan nähä onko siitä mitään hyötyä koko penkistä

Lisätty: 15.10.2010 - 11:12

sinähän kiero olet ;) pitääkin muistaa ite tuo kattilajuttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2010 - 11:44

Mökki talvikunnossa. Puutarhaa ei juuri ole, mutta sekin on hoidettu. Palasin kaupunkiin tämän viikon tiistaina. Haikeat oli tunnelmat. Puolisen vuotta viivyin mökillä. Viisi yötä poissa, joista yhden kotona ja neljä Riikassa. Nukkuminenkin kotioloissa on ollut vähän niin ja näin. Ei muuta kuin uutta kevättä odottelemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2010 - 12:38

Puutarhani on toistaiseksi toisten hoidossa.
Kiva nähdä, saavatko sen paremmin kukoistamaan kuin minä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2010 - 16:48

Eipä ole puutarhaa mitä hoidella ja laittaa talvikuntoon, täytyy olla 10 vain ja katsoa kuinka kaupungintyömiehet laittavat kukkaistusuksensa korjuuseen. Hyvinkin hyvin luulisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2010 - 18:57

Olen laittanut kaiken talviteloille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 12:42

Muuten on pihamaa talvikunnossa, mutta tuon ensilumen sulamista odotan, jotta saan loputkin vaahteranlehdet haravoitua pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.10.2010 - 22:48

Puutarha odottaa lumipeitettä hartioilleen. Mitään uutta en istuttanut tänä vuonna, katsotaan sitten keväällä miten mieli vaatii silloin.