Mitä arvelette, milloinka Suomessa alettiin valmistamaan paperitapetteja?

en tarkoita nyt niitä naisten ja miestenlehtien sivuja, joilla meidän monen aikalaisemme mukavuuslaitokset olivat tapetoitu.

Avainsanat: tapetit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.10.2010 - 19:49

tapetti.nba.fi/tietoa.php Siinä paljon luettavaa. Paperitappetteja jo 1700 luvulla.

Kysyjän kommentti

Vuosi oli 1740. Kiitos Sinulle vastauksestasi. ja kaikille jotka vastasivat asiallisesti tähän kysymykseeni.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.10.2010 - 19:35

En kyllä tiedä,on niitä ainakin ollut jo ennen minun syntymää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.10.2010 - 20:22

Suomen ensimmäinen tapettitehdas, Sundmanin tehdas aloitti Helsingin Kampissa Albertinkatu 23:ssa vuonna 1828. Hämeeseen suomalaisen tapettituotanto keskittyi 1900-luvulla.

Lähteet:
www.talouselama.fi/kirjat/ar...486187.ece

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2010 - 09:22

Mitenkähän nuo hitaat hämäläiset ovat tämän itselleen omineet jo viime vuosisadalla. Uskomatonta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2010 - 23:59

Missähän vessoissa olet pyörinyt kun joka paikassa on vaan seuran ja apulehden kuvia?Pyörit jossain pervojen huusseissa....?Ja mitä väliä sillä koska tapetit on alettu valmistaa?Sillä tiedolla ei tee kukaan mitään?Vähän järkeä kysymyksiin......