Minkä kirkon ovet avataan neljästi vuosisadassa. Milloinka seuraavan kerran ?

Avainsanat: neljästi vuosisadassa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.10.2010 - 19:31

Porta Santa eli Pyhä Portti on yksi Rooman Pietarinkirkkoon johtavista ovista. Tämä ovi avataan ainoastaan 25 vuoden välein.
Ohessa lisää tietoa Pietarinkirkosta.

fi.wikipedia.org/wiki/Pietarinkirkko

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.10.2010 - 20:45

Pietarinkirkko

Pyhä ovi tai porta santa avataan ainoastaan riemujuhlan kunniaksi 25 vuoden välein

Lähteet:
wapedia.mobi/fi/Pietarinkirkko?t=2.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2010 - 02:36

Pietarinkirkko (ital. Basilica di San Pietro in Vaticano) on Vatikaanivaltiossa sijaitseva kirkko, joka myös toimii maan pääkirkkona. Rooman arkkihiippakunnan ja siten paavin tuomiokirkko on kuitenkin Lateraanikirkko. Pietarinkirkko on peräisin 1600-luvulta, vaikkakin sen rakennustyöt aloitti jo paavi Julius II vuonna 1506. Kirkko valmistui vuonna 1615, ja se vihittiin käyttöön vuonna 1626.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2010 - 09:18

Eiköhän kirkkojen oven pitäisi olla aina auki. Neljästi vuosisadassa tuntui uskomattomalta. Taisi sittenkin olla totta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2010 - 14:19

Vatikaanissa säästävät ovensaranoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.10.2010 - 22:32

Pietarin kirkko tuli ensimmäisenä mieleeni.