Kirjoitin vahingossa tussilla jääkaapin oveen.

Jääkaappi on sellainen valkoinen ja kiiltäväpintainen. Tussi on sellainen punainen ja ei taida olla permanentti. Millä tämän tussinjäljen saisi pois?

Olemme kokeilleet kylmää vettä, kuumaa vettä, saippuaa, fairya, hinkkausta, tussilla jäljen päälle kirjoittamista ja tärpättiä. Jälki ei lähde pois. Jääkaapin pinnan pitäisi olla siisti perjantaihin puoleenpäivään mennessä, tai muuten käy huonosti. Apua!

Avainsanat: töherrys lika tahra jääkaappi tussi ovi tussitaulu tärpätti vesi kylmä kuuma ruoka perjantai kiristys jälki puhdistus siivous maalaus hinkkaus puhdas

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.10.2010 - 06:52

Kuulakärkikynä, tussi

1. Kokeile tavallista hiuslakkaa. Suihkauta lakkaa tahraan, pyyhi esim. froteepyyhkeellä, huuhtele haalealla vedellä. Pese lopuksi hoito-ohjeen mukaan.

2. Voit kokeilla myös tahranpostoainetta tai asetonia tai raskasbensiiniä. Huuhtele vedellä.Hiero vielä tahran päälle hieman nestemäistä pyykinpesuainetta.Huuhtele käsittelykohta vedellä.Pesu käsittelyn jälkeen tekstiilin hoito-ohjeen mukaan.

Tahra voi olla joskus mahdoton poistaa.

Lisätty: 14.10.2010 - 06:59

vielä 1 apu jäljet lähtevät spriillä

Lähteet:
www.martat.fi/neuvot_arkeen/...ekstiilit/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.10.2010 - 08:45

Tuomas tussinpoisto,
olisikohan siitä apua:
www.lemkem.fi/product.asp?la...&s=551

Tussinpoistoaine irrottaa erilaiset tussikynän jäljet kovilta pinnoilta. Käyttöohje: Aine imeytetään kuivaan, pehmeään paperiin tai kankaaseen, jolla pyyhitään likaantunut pinta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.10.2010 - 09:51

Ota laitteen valmistajaan yhteyttä ja kysy neuvoa millä aineen saa irroittaa pilaamatta pintamateriaalia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.10.2010 - 10:00

Kokeile kynsilakanpoistoainetta. Ne sisältävät asetonia, jolla useimmat tahrat irtoavat.
Mitä muuten kirjoitit? Ja vielä vahingossa??? Minä kirjoitin aikoinani ihan tarkoituksellakin jääkaapin oveen kaikenlaista, taulutussilla. Mutta sekin jämähti siihen, jollei pyyhkinyt pian pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.10.2010 - 11:02

Kirjoitit vahingossa... hmm... otapa yhteyttä valmistajaan tai maahantuojaan, sitä pintaa ei kannata enempää pilata, osaavat varmaan kertoa millä saat tekstin pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.10.2010 - 15:00

Taikasienellä lähtee melkein mikä tahansa ja sitä saa lähes kaikista kaupoista. Kokeile niin yllätyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.10.2010 - 20:32

TAIKASIENELLÄ lähtee taatusti - sellainen valkoinen ihan oikea sieni ei siis mikään höpöjuttu - niitä myydään kaikissa hyvin varustetuissa kaupoissa. Outo juttu mikä tehoaa mitä kummallisimpiin juttuihin....

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.10.2010 - 10:14

Minä kokeilisin Taikasientä. Sillä lähtee mitä vaikeimpiakin likoja joihin mikään pesuaine ei ole pystynyt.