Onko ilves peto ihmiselle?

Avainsanat: ilves

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.10.2010 - 19:23

Ilves on pieni ja arka kissapeto, jolla ei ole resursseja hyökätä ihmisen kimppuun. Sen saaliseläin on jänis.
Jos ilveksen tarkoituksella haluaisi nähdä - se voisi olla vaikeaa, sillä tarkkojen aistiensa avulla ilves karttaa ihmistä.

Ilveksen olen nähnyt Ähtärin eläinpuistossa:
www.napsu.fi/matkailu/matkak...läinpuisto

Lähteet:
www.tunturisusi.com/ilves/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.10.2010 - 19:35

Minäkin luulen että ihmistä pakoon menee. Se on kylläkin levittäytymässä tänne etelämmäksi, mutta ei vaaraksi ihmiselle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2010 - 20:22

Kyllähän se peto on,mutta ei ole vaaraa ihmisille...on kumminkin arka ihmisten suhteen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2010 - 20:24

Ei ole ihmisille vaaraa.Kaikki ne metsäneläimet joutuvat kulkemaan laajemmin ruokansa perään, kun nämä metsienomistajat ovat hakkauttaneet puut pois. Mikä metsä se sellainen on? Ei mikään.Sitten ihmetellään, että on nähty susia, karhuja, kettuja, ja mitä nyt milloinkin, lähellä asumuksia. Eläimet etsivät yksinkertaisesti ruokaa. Ilveskin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2010 - 20:37

Ilves komea ja arka eläin. Elinaikana en luonnossa ole päässyt yllättämään kertaakaa sitä.Tarkat aistit.90-155cm 18.38kg harvalukuisena metsissä.Yöeläin,joka vaeltaa paljon.Lihansyöjä ,jäniksiä,metsälintuja ,metsäkauriita kesy kissa voi joutua sen saaliiksi.Jos ei ymmärrä varoa, kuten ketunkin.

Lisätty: 14.10.2010 - 07:26

Heti jos joku näkee petoeläimen ,sitä ruvetaan jahtaamaan pyssymiesten toimesta. MIkä käsittämätöntä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2010 - 20:48

Ilves pieni kissapeto, en usko että vaaraa ihmiselle..
Uskon että kipittää pakoon ennenkuin lähelle pääsee...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2010 - 20:53

Kyllä se peto on kuten kissakin. Eivät koskaan täysin kesyynny. Onneksi ovat ihmiselle vaarattomia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2010 - 21:53

Ei ole ihmisille vaarallinen. Ihminen on peto ilvekselle. Mökillämme oli ilves, mutta metsästäjät tappoivat sen. Surullista. Olen kyllä nähnyt mutaisella tiellä ilveksen jäljet sen jälkeenkin. Olisi upeaa kohdata luonnossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.10.2010 - 09:25

enpä ole kuullut, että Ilvestä tulisi pelätä, ei ole ahdistetlut kait ihmistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.10.2010 - 15:04

ehkä ainakin Tapparalaisille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.10.2010 - 15:45

Uskoisin ahdistettuna käyvän ihmisenkin kimppuun. Kun olen nähnyt villikissankin niin tekevän. Mutta tuskin muuten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.10.2010 - 20:56

Kärpät kaatoi Ilveksen?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2010 - 21:25

Ei.
Koirat ja muut pienet eläimet voivat olla saalistuksen kohteita, mutta itse ihmiselle ei, tavallaan... Tuttavien pihalla oli koiratarha, johon ilves yritti, mutta ei myöskään lähtenyt heti ihmistä karkuun. Metri väliä ja sitten vasta pinkoi matkoihinsa.
Huono talvi, nälkä, arkuus tiessään.