jos on jano/ janon tunne, montako % nestehukkaa on jo kehossa?

((kategoriaks ois voinu jonku muunki laittaa, tuo vaan tuli ekaks mieleen)) (terveys lähinnä)

Avainsanat: jano nestehukka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.09.2008 - 22:12

Ei nyt sattunut sopivia sivuja haaviin (pelkkää elukkatarinaa, mutta eiköhän suunnilleen samoilla lukemilla liikuta), eli ihan logiikalla ja lonkalta vetäen niin jo alle 5 % on koettu janot ja muut lievemmät oireet. Jotenkin omat kokemukset puoltaisivat sellaisiakin ajatuksia että jano/janon tunne ilmaantuu aina silloin tällöin ilman mitään nestehukkaakin, limakalvoja vaan kuivaa, tai sitten ihan puhdasta psykologiaa...

No jollain muulla on varmaan asiatietoakin aiheesta, odotellaan ...

"Eläin kuolee, jos nestehukka on 15 % elopainosta. Jos nestehukka on yli 8 % elopainosta, suonensisäinen nestehoito on tarpeen"

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.09.2008 - 11:16

Riippuu paljon elämäntavoista.