Hiukaks ärsyttää......

ensi kupataan autolla "vajaanopeutta" isolla tiellä ja taajaman alkaessa sama vauhti jatkuu.
ihmisten ajotavoissa olisi todellakin parantamisen varaa. liekö jääny joku kapula flätän alle vai onko kaasu jumissa....?? argh. eikä nyt puhuta mistään 5-10km/h marginaalista. vaan vähintään 20km/h suuntaansa.

Lisätty: 20.10.2010 - 19:46

kiitos kaikille vastauksista. tuolla taajama -ajolla tarkoitin että ajetaan sitten reilua ylinopeutta. eli ei väliä mitä merkeissä näkyy kun kaasu hitsaantunut yhteen kohtaan. mulla ei ole niin kiire - ja jos joskus on niin tasan menenkin ohi.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.10.2010 - 16:42

Kieltämättä joskus meinaa palaa päreet, kun joku jurnuttaa edellä etanan vauhtia, mutta voihan siellä ratin takana olla liika vanhuus, pelko, tyhmyys tai vain kokemattomuus. Syitä on monia, mutta joskus tuntuu etteivät kaikki kuskit enää tarvitsisi ajokorttia. Koetetaan kestää...meitä kun on moneksi..

Kysyjän kommentti

eihän sitä muuta voi kun jaksaa. toivon että ite tajuun lopettaa ajamisen kun siihen ei enää kunnon rahkeita.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.10.2010 - 17:40

Joskus voi autossa olla jokin tekninen vika.Itselläni on kerran käynyt niin,että oli roska tankissa ja
se tietenkin aiheutti nykivää menoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2010 - 18:54

Joskus kun istuin Anja Eerikäisen autossa, sanoi että lippalakkipäiset ovat tien tukkona.
Nyt seurattuani usein lapsieni autossa, nuo hitaat todella ovat lippalakki päisiä...( saavat tyttärenikin ihan kiehumaan)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2010 - 19:14

Ei sitä aina tiedä mistä tuo hitaus johtuu. Voi asialla olla monta erinäistä syytä. Ylinopeuttahan suurin osa ajaa.Itse olen sitä seurannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2010 - 19:20

Kyllä enemmän pelottaa nuo kaaharit..kun hitaat autoilijat..mutta kyllähän se hitauskin ärsyttää..mutta kun ei tiedä miksi hitaasti joku ajaa..voi olla jokin syy asiaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2010 - 19:47

Jospa heille "hitureille" on oma lapsi sanonut isän tai äidin lähtiessä matkalle että,"aja hiljaa isi tai äiti nyt,
mä illalla sua kaipaamaan jään".
No tämä on nyt tälläistä leikkisää puhetta, minä kun olen se pelkääjän paikalla oleva, niin en puutu
kuskarin asioihin. Onhan siellä monenlaista kumipyöräsn kuluttajaa matkalla, milloin se ja se on harmina.
Mutta, eikös se joku sanonut, että maltti on valttia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2010 - 12:12

Hidastelijat ovat suurempi vaara liikenteell, kuin hieman ylinoputta ajavat. Isoilla teillä pitäisi myös määritellä mikä on hiljaisin sallittu nopeus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2010 - 12:59

ainakin silloin näen punasta ,kun tuolla tupa-autolla liikutaan ja sieltä takaa on ihan pakko ajaa ohi vaikka 100 ,sta mekin ajetaan sellaisella tiellä missä voi niin ajaa ...niin eikös se pikkuauto suhaa ohi ja jää sihen eteen jolloin vauhti on 60-80 eikä siitä pääse aina ohikaan ,kun viivat sen kieltävät ja näitä autoilijoita on monia ...ymmärrän sen ,et ei ole varmaankaan kivaa ajaa ison auton takana ,mut menis sit sitä mitä pitääkin ..moni autoilija on siinä luulossa ,et asuntoautolla pitää ajaa 80 ..mutta uusilla autoilla saa ajaa jopa 100..sitä varten on myöskin meitin autossa sen salliva merkki ...en sit tiedä ,et ymmärtääkö se autoilija tuon merkin tarkoitusta ,kun jää nynnyy sihen meitin eteen 80 ...eikä ne ohitukset aina ole edes liikennelain sallivia ..ohi vaan vaikka autoja ois sit kolmerinnan ...(kirosana melkein pääse nyt ...)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2010 - 19:03

Totta, jotkut matelevat tahalleen. Tai ajavat aina sunnuntai ajoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2010 - 21:41

Ei aina jaksa ajaa satasta. Mitäpä tuosta. Vituttaisihan sekin, jos ajaisin reilua satasta ja vanha gubbe täräyttäis Mossella ohi. fifty -sixty. So what? Onko minuutin tai alle tai jopa kahen minsan voitto ajassa niiiiin tärkeetä. Ehtiihän sitä kuolla kuiteskin...

Ja jos joku kuppaa, niin miks ei voi laittaa tallaa lautaan ja mennä ohi. Jos se kerran helpottaa, niin pitää myös toimia niin. Omasta ajamisesta ja asenteesta nuo hommat ovat kiinni. Kunnon auto alle ja menox. Tehokas moottori , kunnon kumit ja tervettä järkeä. Auto on varmaankin eurooppalainen... mitäs sieltä idästä tulikaan... aurinko...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.10.2010 - 22:24

Ei haittaa, ohituskaistoilla he löytävät seuraavan isomman vaihteen niin että pitää sitten ohittajan ajaa saman verran ylinoupeutta kuin ko. autoilija alinopeutta päästäkseen ohi. Ja kummankohan syy se todellisuudessa on jos sakot tulee.
Paljon autoilevana asennuttaisin autooni mielelläni sellaisen kippihaarukan keulalleni jonka avulla nostaisin tuollaiset autoilijat pois edestä ja kippaisin penkalle.