oletteko humalasia lintuja nähneet?

Silloin kun olin eläintenhoitajana usein tuli tähän aikaan vuodesta alkaen pitkään humalaisia tilhiä ja rastaita... hoidettua, olivat vaan jonkun aikaa hoidossa kunnes tolpillaan ja lennossa pysyivät ja sitten vapauteen...

Avainsanat: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010101112502740_uu.shtml

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.10.2010 - 06:50

Olen nähnyt esim. tilhiä "käkenä", kun ovat syöneet käyneitä marjoja. Lapsuudenkodin ikkunasta seurasimme monta kertaa aikoinaan miten ne ensin söivät ja osa nuokkui orapihlajan oksilla, osa lenteli lyhyitä pyrähdyksiä ja aivan selvästi ne olivat tuiskeessa.

Kysyjän kommentti

Kiitos Sinulle!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.10.2010 - 20:49

En ole tavannut lintuja..jotka olisi ollut känistä käkenä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 20:55

en olen minäkään nähnyt, mutta kuullut kyllä kuinka esimerkiksi Helsingin rannoilla rantojen miehet laittoi
leipäpalaan alkoholia ja ne tulivat humalaan.
Samoin syksyisin olen kuullut, että tilhet ja punatulkut olisivat tulleet pihlajanmarjoista humalaan.
Tiedä onko totta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 21:06

En ole tuollaisesta tietoinenkaan .Olisihan se kiva katsella kun käkenä lentäisivät nuo pikkuruiset lintuset. Rastaat on syöneet ja talitiaise,t noita pihlaja marjoja.Ei meillä niitä paljoa olekkaan.Ennen oli isokin puu ,nyt muisto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 23:01

En ole noteerannut niitä mutta minulla on leikekirjassani juttu kun yli 100 kännistä tilheä lensi komppaniamme käytävän parikerrosta korkeaan päätyikkunaan ja teloi itsensä hengettömiksi jo kymmeniä vuosia sitten.

Linkitän kysymyksesi linkin uudelleen ei ainakaan minulle auennut avainsanoissa ollessaan;
www.iltalehti.fi/uutiset/201...0_uu.shtml

Lähteet:
www.napsu.fi/matkailu/matkak...-Raasepori

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 23:50

ainakin täällä etelässä marjat ovat vielä niin tuoreena (ei pakkasen panemia) etteivät nuo rastaat ja tilhet tule känniin vaikka ovatkin jo täyttä päätä rosvoamassa vähän niukan näköistä pihlajan satoa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2010 - 02:21

En oikein tiedä, liekö jotkin marjat ovat olleet jo käyneitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2010 - 11:30

Jos pihlajanmarjaviini sekoittaa ihmisenkin pään, niin miksei sitten linnun. Pienessä huppelissa taitavat olla kun noin sirkuttelevat ja lentelevät ympäriinsä kuin päätön kana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.10.2010 - 22:13

Meidän tintit ovat kyllä hyvin pysyneet oksilla ja osuneet auringonsiemenkuppiin joka kerta siementä hakiessaan.