Milloin olet viimeksi käynyt kirkossa? Minulla itselläni jo yli vuosi aikaa.

Avainsanat: millloin olet käynyt kirkossa viimeksi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.10.2010 - 09:56

jos oikein varsinaista Jumalanpalvelusta tarkoitat, saattaa olla viimeinen käynti tammikuussa 2008 kun äitini kiitettiin kuolleeksi
( Kristillisen seurakunnan perinteeseen kuuluu, että sen jäsenen kuolemasta ilmoitetaan jumalanpalveluk­sessa yleensä hautausta seuraavana sunnuntaina. Vanhan tavan mukaan omaiset osallistuvat tähän jumalanpalvelukseen kiittämään Jumalaa vainajasta ja yhdessä eletystä elämästä.)
valokuvauskeikalla senjälkeen olen kyllä ollut monessakin kirkossa .

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.10.2010 - 10:04

Käyn mielelläni katselemassa kauniita kirkkoja, mutta varsinaisessa Jumalanpalveluksessa en ole ollut aikoihin - itse asiassa en edes muista vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 10:27

Minulla on varmasti 20 vuotta aikaa kun olen Jumalanpalveluksessa käynyt, en kuulu kirkkoon. Mutta olen kirkkokonserteissa käynyt useasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 10:56

kun sukulaiset ovat pysyneet tämän vuoden hengissä, häät ja kastajaiset vietetty ulkoilmassa niin edellisestä kerrasta taitaa olla lähes vuosi

rajavartija.blogspot.com/200...ertti.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 11:43

kesällä rippijuhlien aikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 11:51

Tulee käytyä kirkoissa matkoilla, mutta ei varsinaisessa jumalanpalveluksessa...
Nykyään kasteetkin vietetään kotona.
On tuossa 3 vuoden sisällä ollut kolmet häät joten silloin kirkossa käyntiä.
Joulukirkkossa tulee silloin tällöin käytyä joulupäivä aamuna (viime joulu jäi kyllä väliin, kun rehkisin itseni uuvuksiin ja nukuin aamulla tuon ohi).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 12:09

heinäkuun 25.pvä 2010
poika pääsi ripille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 13:24

Kävin viimeesi kirkossa viime jouluaattona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 15:21

Olin erään läheisen siunaustilaisuudessa tarkkaan ottaen lähes vuosi sitten ja sen jälkeen joulun aikaan kirkossa. Jumalanpalveluksissa en käy. Ulkomailla käyn kirkoissa silloin kun siellä on jotain meneillään... ja myös muutenkin, sillä Euroopassa on kauniita kirkkoja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 15:31

Jumalanpalveluksessa? Milloinkahan sellaisessa on tullut oltua mukana viimeksi? Empä muista, valitettavasti. Niin kauan siitä on. Muutenkaan ei ole tullut, poikani kastetilaisuutta lukuunottamaatta, vierailtua viimeisen kolmentoista vuoden aikana jossain kirkossa kuin pikipäin. On näet sukulaisten,ystävien ym.tuttujen häät, hautajaiset ja ristiäiset pidetty vähän maallisimmissa paikoissa eikä tuo veri ole vetänyt kirkon kekkereihin mistään muustakaan syystä. Olisi varmaan korkea aika katkaista tämä "perinne" ja osallistuttua kirkossa vaikkapa vain johonkin konserttiin. Voisin yllättyä positiivisesti huomatessani ettei kirkko olekkaan ihan niin tylsä paikka miksi olen sen aina kuvitellut.
.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 15:40

Välillä tulee pitempiä taukoja ja taasen joskun on mentävä.Kirkollisverot menneet katkeamatta.Viimeksi nyt syksyllä Vihdin kirkossa. Olimme Äitini siskon hautajaisissa.Sitä ennen oli 5-6v.d en tauko kun olimme poikamme häissä imatralla.Siellä paljon kaunista musiikkia. Kuten tämäkin kaunis esitys nuoren naisen esittämänä. www.youtube.com/watch?v=VfAE...re=related

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 16:33

Minä käyn lähes joka sunnuntai jumalanpalveluksessa, kirkko on 300 metrin päässä.Viime sunnuntaina en
laiskuuttani mennyt, olin jotenkin väsynyt. Käyn usein ns. vapaidenkin suuntien jumalanpalveluksissa, täällä Keuruulla on vapaa-, ja helluntaiseurakunta.
Kuulun evl. seurakuntaan, mutta eihän sitä jäsenkirjaa kysytä missään.
Nythän suuntaus onn täälläkin yhteiskristillisyys kokoontumiset, mikä on hyvä mielestäni.
Minulle jumalanpalvelus on ajankuluakin, kun on pitkä sunnuntaiaamu, niin jotenkin se lyhentää sitä.
Ja tapaanhan siellä joskus tuttujakin.

Lisätty: 11.10.2010 - 17:57

Onhan minulla tilaisuus vietää kotikirkko hetkeä joka päivä oma kodissani, tai vaikka kävelyretkellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 16:59

Taitaa olla useampi vuosi aikaa siitä, kun viimeksi kirkossa olin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 17:15

Kirkossa kävin 19.6-10 siunaustilaisuudessa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2010 - 02:27

Kesäkuussa, ystävän häissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2010 - 22:46

Edellisestä jumalanpalveluksesta on varmaankin melkein neljä vuotta. Ei oikein ole ollut tarvetta sen kaltaiseen vuoroylistykseen. Joskus kuuntelen kotona tv-jumalanpalvelusta, ja saarnat kyllä puhuttelevat, mutta syntejäni en sen kummemmin ajattele. Kirkon ylläpitämä synti-käsitys on elämälle vieras, olisi aika jo muuttaa sisältöjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2010 - 11:16

Viime jouluna, kun oltiin maatilalla aikaa viettämässä. Isäntä vei joulukirkkoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2010 - 12:55

Viime keväänä kävin Karmeliittaluostarin pääsiäisjumalanpalveluksessa. Sitä ennen edellisjouluna otin osaa katolisen kirkon joulujumalanpalvelukseen Espanjassa. Suomalaisessa luterilaisessa kirkossa olen viimeksi käynyt vuonna 2005 kun tyttäreni pääsi ripille. En oikein osaa innostua suomalaisen virrenveisuun ankeudesta :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.10.2010 - 22:04

Tänä kesänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 19:16

Viime heinäkuussa, kun kummityttöni pääsi ripille.