Tunnetko hyvin oman paikkakuntasi?

Mie en enää tunne kovinkaan hyvin,kun Lappeenranta on kasvanut vähässä ajassa valtavasti.Eilenkin olimme sellaisella alueella missä en ollut ikinä käynyt.

Avainsanat: oma kaupunki tutuksi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.10.2010 - 09:24

Kyllä minä aika hyvin tunnen paikkakuntani, on kyllä tullut uusia asuinalueita, ja aina joku tuttava niihin muuttaa joten nekin alueet tulevat tutuksi kyläillessä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.10.2010 - 09:21

voisin sanoa että tunnen kuin omat taskuni, mutta liioittelisin.
Seinäjokeen on liitetty lähikuntia, en ole vielä joka kolkassa käynyt ja tuskin tulen käymäänkään. Seinäjoen isoimmat taajamat ovat jokseenkin tuttuja sekä kantakaupunki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 09:50

Kyllä tunnen koska on pienestä kaupungista kyse,missä asun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 10:06

Ydinkeskustan tunnen hyvin ja sen lisäksi muutamia alueita kauempana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 10:33

Vuoden alussa laajentui ja olen vähän käynyt tutkimassa;
www.napsu.fi/matkailu/matkakuvat/1992

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 10:45

kohtuu hyvin, mutta aina löytyy jotain uuttakin, vaha tuttu on esimerkiksi Ruttopuisto

rajavartija.blogspot.com/sea...bel/Ruttis

ja uusi harrastus pistää kiertämään uudelleen myös muitakin vanhoja tuttuja paikkoja

d-dekkari.blogspot.com/

-

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 11:41

luulen tuntevani, vaikka aina silloin tällöin löytyy uutta ja mielenkiintoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 11:58

Luulen tuntevani, siksi tulee paljon Turkua kuvattua ja aina löytyy jotain mitä en tiedä!
Vaikka koko ikäni täällä olenkin tallannut!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 14:31

Tunnen kyllä erittäin hyvin, voisin vaikka alkaa oppaaksi, vaikka vuosiluvut kyllä ovatkin hakusessa. Mutta nehän löytyvät historianteoksista. Tämä toinen kotikaupunkini on historiallisesti mielenkiintoista aluetta, on monen alan taiteilojita ja taiteilijakoteja museoituina ja taidenäyttelyinä. Olen ollutkin kierrättämässä uusia kaupunkilaisia täällä, näytettävää riittäisi useammaksikin päiväksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 15:25

Kyllä tunnen kaupungin ytimen ja myös aika hyvin tiedän missä eri lähiöt sijaitsevat vaikka niissä en ole koskaan käynytkään. Olen aikoinaan toiminut myös oppaana ulkomaalaisille, pohjoismaisilla kielillä.Siihen hommaan oli tentti myös, siis siitä tietämyksestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 15:39

Tunnen kyllä oman paikkakuntani niin hyvin kuin sen voi tuntea henkilö jolla ei nuo vuosiluvut manneiltä aikakausilta tahdo kaikki pysyä jatkuasti päässä. Joten oppaaksikin minusta olisi, ei tosin huppuhyväksi sellaiseksi, mutta siedettäväksi ainakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 15:43

Luulisin tuntevani Riihimäen ja Hyvinkään. Mutta luulo ei olekkaan tiedon väärtti.Näissä maisemissa kaiket ajat viettäneenä.

Lisätty: 11.10.2010 - 15:46

www.suoraan.com/kartat/riihi...artta.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 16:37

Kyllä minä aika hyvin tunnen koko Keuruun kaupungin, sillä olenhan syntynyt tänne ja vaikka olin vuosikymmeniä poissa, niin seutu on sama. Paljon on rakenne muuttunut, mutta pohjapiirutus kyllä alta
paljastuu samaksi. Olen onnellinen kun olen päässyt kotiseudulleni ja saan sen syliin nukkua sitten joskus pois. Mutta siihen on vielä aikaa,.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 16:55

Johan toki. On niin pieni paikkakunta ettei täällä niin ihmeitä ole. Vanhaa historiaa en kovin pitkälle tiedä joten sitä voisi opiskella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 20:51

Kyllä tämän Kotkan aika hyvin tunne..kun olen asunut ikäni täällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2010 - 02:31

Huonosti, en asu synnyinseudullani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2010 - 16:19

on täältä se löydetty mitä etsitty. on kyllä paljon mitä ei tiiä - mutta se olkoon sen ajan murhe kun pitää kohdata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2010 - 11:14

Koko ikäni olen Turkua kierrellyt. Tutuksi on tullut kaikilta osin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2010 - 12:57

Koska omistan auton niin kyllä Espoo on tullut koluttua lähes jokaista nurkkaa myöten. Ainakin uskon niin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.10.2010 - 22:04

Meilläpäin nämä kaupungit ja kirkonkylät ovat niin pieniä että ne oppii helposti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2010 - 03:47

Tunnen hyvin paikkakuntani luonnonantimet, mutta joskus uudet hakkuuaukeat yllättävät.