Onko Eurooppaa uhkaava terrorismi vaikuttanut matkasuunnitelmiisi?

Olin suunnitellut Pariisin matkaa huhtikuulle, mutta en aio tehdä mitään varauksia ennen lähempää ajankohtaa. Ruotsalaisviranomaisten mukaan uhka on todellinen, suomalaisten mukaan uhkaa ei ole - luotan enemmän ruotsalaisiin tässä asiassa.

Avainsanat: terrorismi eurooppa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.10.2010 - 05:48

No ei vaikuta mitenkään. Kotirappusilta lähtiessä jätän itseni "Herran huomaan" ja kuoltava täällä on jossain vaiheessa kuitenkin niin, että sitä en ainakaan pelkää. Olen aina valmis, tilit ovat selvät niin yläkertaan kuin muuallekin. Jos taas henki säilyy, mutta seikkailua pukkaa yllättäen ei muuta kuin rohkein mielin minne sitten ikinä joudunkaan. Toivottavasti ehtii eväät pyöräyttää matkaan sillä reissuun lähtiessä pitää olla termari ja voileivät aina mukana ensimmäisille sadoille kilometreille....lopuista ei oo niin väliä, juu.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.10.2010 - 12:19

Eipä vaikuta minuun...
Katselen taas matkoja alkuvuonna, ensi kesäksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2010 - 12:20

Ei ole vaikutusta ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2010 - 14:22

No ei se minun matkasuunnitelmiin voisi vaikuttaa, sillä ainoa matka jonka ensi kesänä suunnittelen on matka Viroon, muistelemaan menneitä. täältä maaseudulta on matkat busseineen ym lisäysineen aika halpoja.
Toiveiden tynnyreissä pitää aina olla muhimassa jotain.

Mutta kun luin eilen illalla listaa, mihin niitä olisi tarkoitus toteuttaa, tuli mieleen, onko tämä kaikki
touhu järkevää, suunnitella jonkun asian tähden ihmisten tappamista ja vanhingoittamista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2010 - 17:40

Kyllä se pistää ainakin hiukan miettimään miten turvallista sitä on rajojen taakse lähteä. Sitä, onko uhka suurempi kuin aiemminkaan en osaa sanoa mutta tuskin. Ja eihän se itse lentäminenkään ole 100 % varmaa muuten kuin alastulon suhteen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2010 - 18:46

senverran fatalisti olen ettei nuo uhkaukset vaikuta henkilökohtaisiin suunitelmiini sitä eikä tätä ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 08:34

Kyllä terrorismin uhka on vakava asia eikä siitä turhaa puhuta. Julkisuuteen ei vaan anneta kovin paljoa tietoa mihin suunnitelmiin viranomaset pääsevät käsiksi eli mitkä tulevat tietoon.
Onnettomuuksia sattuu myös laivoilla niinkuin on nähty mutta ei ole terrorismia vaan muuta. Samanlaista voi tapahtua myös muualla. Pelkoja ei kuitenkaan kannata kantaa mukanaan.
;yös Suomen viranomaiset tietävät uhkasta mutta eivät ole antaneet vielä varoituksia asiasta, TV:ssä oli asiasta juttua kyllä, asiantuntijat vastasivat kysymyksiin. Asiasta puhuminen ja yleisölle annettavat varoitukset ovat 2 eri asiaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 14:40

Eipä ole. EN ole edes suunnitellut matkustamista Eurooppaan, joten mitään muutoksia ei ole tulossa. Jotain kautta aion mennä Egyptiin, mutta toivoakseni saan kuitenkin suorat lennot, joten ei tarvitse mennä edes Euorropan lentokenttien kautta, paitsi tietysti Helsingin. Egyptissä en pelkää terrorismia, vaikka tietenkin sielläkin voi sattua ihan mitä vain. Mutta viime aikoina ei mitään kummempaa, ei ainakaan Hurghadassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 18:48

Ei minun matkasuunnitelmiin vaikuta mikään muu kun terveys.Kun kiipeän Riihimäen kauniimmalle korkeammalle paikalle .Niin en ajattele terroristeja .Ainoita jota mieleeni tulee peurat,mäyrät, karhut ja hirvet .Aina kannattaa suunnata luontoon jos mahdollista,. ei ole terroristi pelkoa.Siellä ihminen lepää ,ja vahvistuu. Sieltä kaunis näköala avautuu suolle .Jokunen tikka naputtelee jossakin. Kettukin saattaa luikkia edestäsi pakoon.Erämaa on aina erämaa mutta hämmästyttävän lähellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2010 - 02:50

On hyvä olla valppaana ja seurata tilannetta. Itse en ole Eurooppaan lähdössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2010 - 16:24

ei vaikuta. toisaalta - enpä ole menossakaan mihinkään.
tällä hetkellä varmaan suhteessa helpommin kärsii kotomaassaan trombeista, kieroista leirintä / hotellinpitäjistä ym kuin tuolla terrorista. en silti kiellä etteikö uhkaa ole. ainahan se on ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2010 - 20:46

Ei ole vaikuttanut..menoksi vaan nauttimaan jatkokesästä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2010 - 11:00

Ei ole suunnitelmissa matkaa eurooppaan. Saariselälle lähden marraskuussa.