Mistä napsulaiset unelmoivat tänä syksyisenä lauantai-iltana?

www.youtube.com/watch?v=Ke2tMDbjAfs
Minun haaveeni liittyvät tuohon Lasse Hoikan lauluun. Ei vaan tuo Lapin lumo meinaa yhtään hellittää.

Avainsanat: haave unelma

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.10.2010 - 17:13

Minä ehdin jo sunnuntain puolelle ennen kuin havahduin unelmoimasta ;) Mutta kyllä se mieli sinne kesään taas vie... Aurinkoa ja lämpöä tekee mieli!!!!

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.10.2010 - 16:51

Istuskelen illalla kynttilänvalossa ja juon kaakaota kermavahdolla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2010 - 17:37

Tällä hetkellä kuuntelen radiodein Juha Tapion laulua Luvattu maa.Sanat:"ootko vastassa silloin, kun perille saavun milloin"? Siinäpä ajattelemisen aihetta on minulla. Ja ajattelen usein vanhuuttani. Se ei tule yksin. Kaikki vanhenemme ihan omalla tavallamme -niinkuin metsän puut.
Mieltä ahdistaa ajatus laitokseen joutumisesta, voimien loppumisesta. Parasta silloin jos se toisi tullessaan seesteisen rauhaisan olon. Voisi ajatella, että oma osuus elämänkierrossa on suoritettu ja nyt on levon ja muistojen aika.
Merkittävä ja varsin yleinen luopumisen osa-alue, jota usein emme tule ajatelleeksi on tulevaisuudesta ja unelmista luopuminen. Sairastamisen myötä koko tulevaisuus tulee uudelleen arvioitavaksi.Elämä ei aina mene niinkuin kuvittelen. Elämän ei ole pakko kaventua henkisellä tasolla, vaikka fyysisellä tasolla se kapenee. Yhä enemmän minäkin panostan nyt henkisen tason asioihin, joihin olen kouluni käynyt.
En tällä tarkoita Raamattua ja sen tutkimista, joka sekin on sarallani, mutta miten paljon on pohtimatonta ajatusta ihmislapsen sisällä, koskaan ei sitä varmaan kerkeä valmiiksi pureksimaan.
Jotain jää aina kesken. Täytyy jättää vain tyhjät kädet ja toivoa, että Hän on vastassa silloin kun
matkaltani perille pääsen.

Mariaana Sinulle varmaan se Lappi puhuu aivan omaa kieltään, tunnen sen kuinka olet aivan rakastunut siihen, se on uskomamattoman hyvä kohde, se on Suomen Lappi.Siis kotomaamme, hienoa. saat muistojesi kanssa vanheta ja keloutua kauniisti valtahongaksi. Olet varmaat ollut kymmenet yöt nuotiolla nokisen kahvipannun kupeessa, kuunnellen salon syvää joikua ja tunnet ainakin kuvauksiesi perusteella erämään harmaat metsäkämpät.Siellä Lapissa on se aito Korvatunturikin, josta jo lapsena unelmoimme. Sekin on nyt kasvanut täyteen mittaansa ja me viemme
siitä kertovaa umnelmointia edelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2010 - 19:08

Istuskelen ja nautin rauhallisesta koti illasta, telkku on auki taustalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2010 - 19:23

Tällä hetkellä olen tyytyväinen siihen mitä on enkä haikaile muuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2010 - 20:06

Olen todella tyytyväinen,kun kävin katsomassa lapsen lasta...kun oli kotiutunut sairaalasta....
Sitähän minä tässä haaveilen,kun ensi lauantaina nautin Turkin lämmöstä...Tähän aikaan olemme varmaan vielä liikenteessä...mutta kun ilta vierähtää..eiköhän istuta parvekkeela..polttamassa kynttilöitä..ja samalla nautimme vaikka valkkaria...
Ne on niin ihania lämpöisiä öitä...että huomaa välillä,että aamu sarastaa...eikä väsymys paina..sitten vaan aamupalalle ja liikenteeseen..
Meitä on todella ihana porukka...kun lähdemme...että tietää hauskaa on todella..
Tämähän on A luokan matka,kun mies jää kotia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2010 - 21:01

Olen tyytyväinen tähän hetkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2010 - 21:58

Taidat olla lapinhullu kun sanotaan .Itsensä myynyt.Ymmärrän hyvin, itsekkin olin tänään tuossa suolla karpaloita poimimassa. Se ihana rauhallisuus ja pienet kelottuneet puut .Käppyrä männyt ovat vuosikymmeniä vanhoja. Jokunen pikku lintu ja tikka piti ääntä.Minulla hiljaiset ihanat paikat, tässä missä asun ,lähellä kaupunkia kuitenkin.Olen miehelleni useasti puhunut että lähdetään lappiin joen rantaan maa mökkiin.Syödään kalaa ja metsän antimia vaan.Niinhän sä teet nytkin, miksi sinne kauas..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2010 - 00:55

oli senverran vilkasta menoa lauantai päivä ja ilta ettei juurikaan kerennyt unelmoimaan, nyt tässä rauhoittuessa sorruin muisteloihin ....

valperi-ontheroad.blogspot.com/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 11:56

Työntouhussa. Haaveillen juttuhetkestä ystävien seurassa. Se oli tilanne siis lauantaina. Ja sama jatkuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.10.2010 - 01:17

Puutteen tunteesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2010 - 10:24

Ei tarvitse unelmoida vaan odottaa. Päätös on tehty ja marraskuun alussa kohden saariselän maisemia. Siellä sitten unelmoidaan ja nautitaan luonnon rauhasta sekä kiireettömyydestä.