Tiesitkö,että on olemassa sähkötupakkaa?

Luin tänä aamuna HS:n uutisista,että sellaista voi tilata netin kautta,mutta se ei ole luvallista.Miksi?

Avainsanat: sähkötupakka luvaton

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.10.2010 - 12:56

Nikotiinikorvaushoitoa on saatavilla apteekista ilman lääkärin reseptiä. Saatavilla on laastareita, purukumia, inhalaattoreita ja tabletteja. Mutta nikotiinipatruuna vaatii (oikean) lääkärin reseptin.
Lääkelaitos luokitteli sähkötupakan lääkkeeksi, koska valmiste sisältää nikotiinia.

( Tupakka sisältää nikotiinia ja muita myrkkyjä, mutta sitäpä myydään vapaasti kaupoissa.)

Lähteet:
wiki

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.10.2010 - 10:10

reseptilääke, vain lääkärin määräyksestä ? luulisin ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2010 - 10:11

Britanniassa sähkötupakan myyminen ja ostaminen on laillista, mutta Suomessa lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Fimea on luokitellut niiden sisältämät nikotiinipatruunat lääketuotteeksi.

Lähteet:
www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...5260741783

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2010 - 18:05

ei enpä ole ollut tietoinen, ohitan aina kaikki tupakka-asiaa koskevat kysymykset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2010 - 19:15

Enpä ole aiemmin kuullutkaan moisesta sähkötupakasta, mutta tulipahan tämäkin kuultua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2010 - 17:51

Enpä ole kuullut ja aiempien vastausten perusteella en ole mitään menettänyt tietämättömyyteni takia. Ihan tavallista tupakkaa poltan minä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2010 - 20:34

En ole tavannut sähköyupakkaa. Minulle riittää tavallinen sinisen L&M:n tupruttelu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.10.2010 - 01:00

Jo vain. Uutiset näkyy ja kuuluu muuallekin.