Voihan Napsu kaverit..auttakaa miten linkitys tehdään?? Kun minäkään en osaa tehdä...

Olen tuntenut itseni niin tyhmäksi..enkä ole uskaltannu kysyä..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.10.2010 - 00:39

täällä kehtaa kysyä mitä vaan, olisi yksinkertaisempaa näyttää, mutta koitan nyt selittää ....

- avaa sivu jonka haluat linkittää (esim. tämä sivu)
- kopioi osoiterivi (löytyy sieltä ruudun yläreunasta, yleensä kolmas rivi)
(vie kursori sen päälle, kliksauta hiiren oikeanpuoleista nappulaa ja valitse esiinponnahtavasta listasta "kopioi" .. tämän sivun osoiterivi : www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/36386)

- mene kohtaan johon haluat linkin liittää, napsauta hiiren oikeanpuoleista nappulaa ja valitse esiinponnahtavasta listasta "liitä" ja niipä siihen haluamaasi kohtaan ilmestyy : www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/36386

jos ei onnistu kysy lisää ...

Lisätty: 09.10.2010 - 10:21

hupsista, tunne esimerkkilinkin perään lipsahti ylimääräinen merkki, silloinhan linkki ei tietenkään toimi, eli näitä lipsahduksia sattuu muttei niistä pidä masentua saati sitten niitä häpeillä ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.10.2010 - 09:26

www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/36386. HURAA ! Siinä se on nyt. Valperi on sen minullekin neuvonut aikaisemmin, mutta minä en ole uskaltanut kokeilla. Se ei nyt tuosta aukene, koska se on napsun sivu, joka on auki, mutta täytyy johonkin kysymykseen kokeilla.
Älkää sitten napsulaiset viimeisiä älykarvoja päästänne kiskaisko tai sadattele meitä, jos menemme vikaan.
Olis se josku helpompaa laittaa linkki ,kuin hakea asia ja kirjoittaa paperille ja sitten se kirjoittaa napsun vastaukseen.
Tämä homma on nyt sirkkan iltapäivän kestojuttu.
Vaikka usein luen mieluimmin pienen selityksen jutusta, kun että alan lukemaan pirun pitkää linkkiä, enkä
ehkä löydä vastausta sieltä. Tämä oli nyt Liisukan kysymys, mutta mikä esti kokeilemaan tätä.
Kyllä me Liisukka vielä hanskaan tämän homman otammme.
Kiitos Liisukka kysymyksestä ja Valperille i sooooooo halaus selkokielisestä selostuksesta.
On neuvottu niinkuin pitääkin, Senpuoleista kun napsautat tulee se ja se kohta mene sinne ja sinne.
Eikä vain kopioi, liitä ja sillä selvä. Hyvää lauantaipäivän jatkoja kaikille napsulaisille, nyt muihin hommiin.

Lähteet:
Valperin edellinen vastaus ja selkokielinen ohje

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2010 - 09:38

maalaa ylhäältä tämä osoite rivi, klikkaa oikeian puolimmaista nappulaa hiirestä siinä lukee kopioi pistä sen kohdalle ja klikkaa hiiren vasemman puolimmaista jotta tuo kopiointi tulee...

Sen jälkeen klikkaat taas hiiren oikeaa puolta kun haluat tuo kopioitavan linkin pistää, sitten tulee teksti liitä klikkaa sitä vuorostaan vasemmanpuolimmaisella hiiren nappulalla ja siinä tuo liitos onkin jo valmis...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2010 - 12:02

Kyllä se minäkin sellaine mämmikoura tämän koneen kanssa olen. Mutta oppisin tuon linkityksen ja helpolle tuntuu. Mutta en sitten muuta osaakkaan. Sitä trvitsee kyllä kieltämättä.Minä tuppaan oleen liian nopee ja hättäinen.Samallaisia ollaan toiset vähän taitavampia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2010 - 22:17

Täällä Microsoft'in ohje;
office.microsoft.com/fi-fi/p...21479.aspx