Värien lumoissa--harmaan syksyn keskellä. Mitä syksyn ruska puhuu Sinulle?

Luonnonilmiö, jota kaikilla ei ole mahdollisuutta nähdä sitä.
Keltainen, kuin ruskakoivu--vaikka olenkin vajavainen.
Jokaisella värillä elämän kulkureitllä on meille oma sanomansa.

Avainsanat: syksyn ruskan sanoma(kategoria ei oikein kohdallaan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.10.2010 - 22:37

Syksy on ihana vuodenaika, itse asiassa kaikissa vuodenajoissa on oma viehätyksensä. Syksyssä lumoaa kirpeät, aurinkoiset päivät ja väriloisto, jonka saa nähdä puistoissa. Vuodenajat ovat kuin itse elämä: ikäkaudet alusta loppuun on nähtävillä, kunnes uusi elämä virkoaa kukoistukseen. Kaunista ja lohdullista.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikillevastaajille, kaikissa oli kaunista sanomaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.10.2010 - 22:24

Syksyn ruska puhuu ihanaa värin loistoa..mistä nauttii todella paljon...Keltaiset pihakoivun lehdetkin tänään hyvästelin osittain,kun kompostiin niitä kannoin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 22:25

Kyllä se puhuttelee, haikeudella ja kauneudella.Katsellessa tule tyhjyys ja vuodenajan vaihtuvuus ,syvästi sisuksiin.Katoaa pikkuhiljaa kaikki lehtipuut jotka on täydentäneet kesää vehreydellään. Antaneet suojaa pienille lintusille ja ruokaa.Mutta nyt on karun hiljaista sillä saralla.Jokunen siellä ,täällä.Samalla ikävän purkaus.
Mutta värit ovat aivan mahtavie. Keltaisesta oransiin ja vihreään.Kaamoksessa ei lehtikään värähdä ja kirkkaat värit erottuvat iltahämyssä.Tulee kaikesta tunne mylläkkä .Sanoin kuvaamaton mitä ei oikein osaa selittää.Haikeus ,alastomuus,itkunpurkaus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2010 - 00:12

se on vähän kuin lasten iltarieha ennen nukkumaan menoa, räiskyvää ylenpalttisuutta joka on äkkiä ohi ja sitten vaivutaan lepoon keräämään uusia voimia seuraavaan kasvun päivään

valperi.blogspot.com/search/...abel/ruska

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2010 - 02:08

Hurmaavaa väriloistoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2010 - 09:29

Ruska aika on mielestäni kaunein aika väriloistoineen...
Eilen tuli otettua taas monta maisema kuvaa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2010 - 17:32

Ruska todella nostaa kameran esiin ja pakottaa ottamaan kuvia. Etenkin aurinkoisella säällä ei voi olla ihailematta kauniita ja toisiinsa sointuvia värejä, upeita vastakohtaisuuksia ja luonnon voimaa. Välillä siinä unohtuu, että syksy tietää monien kasvien kuolemaa... :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.10.2010 - 21:52

Ei ole kuuloni kuullut jutustelua, mutta näköaistini tykkää siitä kovastikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 15:18

Syksyn ruska kertoo vuodenaikojen vaihtelusta ja luonnon kiertokulusta. Mitään kertomista en oel kuullut tosin.... vain silmillä havaittavaa.. mahtavia värejä on vaahteroissa ainakin, samoin metsän aluskasvillisuudessa.